Scharnieren verwijderen

BertPleizier

Vaste Beantwoorder
  • #1
Ik heb een aantal klepraampjes in mijn huis welke verwijderd worden. In het kozijn komt vast glas.

Graag wil ik de scharnieren ook verwijderen uit het kozijn. Helaas zitten de schroeven (geen kruiskop maar ouderwetse met een streepje) vreselijk vast en slijt het sleufje uit als je schroevendraaier 2 keer wegschiet.

Hoe kan ik de scharnieren het beste verwijderen? Ik zelf dacht om met de haakse slijper de koppen af te slijpen zodat het scharnier vrijkomt.
 

Poster

  • #2
Hallo

Het wil wel eens helpen, door een goed passende schroevendraaier in de schroef te zetten, en er een paar flinke tikken op te geven.

Grt.
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #3
Kop weg boren, zodat en deel van de schroef nog blijft staan en die kan je dan met een waterpomptang wel losdraaien.
 

BertPleizier

Vaste Beantwoorder
  • #4
Dank je wel voor de reacties. 1 Klepraampje blijft zitten en wordt vastgeschroefd aan het kozijn (i.v.m. doorvoer CV). Hierop heb ik bovenstaande mogelijkheden uitgeprobeerd en de praktijk heeft geleerd dat een combinatie van bovenstaande manieren in combinatie met een beetje wrikken aan het scharnier de beste oplossing is.

Nu ik weet dat dit werkt, kan ik met de rest aan de slag als de glaszetter komt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu