Samsung wasmachine wf8704asv, water uit zeepbak

Widojo

  • #1
Sinds enkele dagen loopt er water aan de voorzijde uit de zeepbak.

Draai ik de kraan zo goed als dicht is er weinig aan de hand, maar het is net alsof er teveel water wordt aangevoerd en de zeepbak dit niet aankan.

Ik heb de (korte) slang van de zeepbak alsmede een 2e slang (ontluchting?) verwijderd en hier is niets aan te zien. Geen rotzooi erin en water loopt gewoon netjes door de slang de kuip is maar wanneer ik de lade deels naar voren trek lijkt het op een waterval van ongecontroleerd water wat z'n weg niet echt kan vinden naar de slang en over de opstaande rand aan de voorzijde gaat.

Wat ik verder heb gedaan is controleeren of er ergens kleding tussenzit, maar voor zover ik kan zien is dit niet het geval.

Wie heeft er een idee wat dit kan zijn.

Wido
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Haal de zeepbak eruit en maak alles schoon, vooral de uitloop van de bak naar de slang.
 

Widojo

  • #3
Alles is schoon, daar zit 'm niet het probleem.
Als aanvulling nog dit. Stap is is dat vanboven water komt, dit gaat nog goed. Bij stap 2 komt er ook water vanachter uit een verticaal buisje met aan 2 zijden een plastic schotje maar aan 1 zijde is dit vrijgelaten en juist aan deze zijde wordt het water omhoog en in de rechter achterhoek gespoten waardoor het een verkeerde loop krijgt.

1 ding vind ik vreemd, het lijkt alsof hier een schotje heeft gestaan om te voorkomen dat het water zo loopt omdat er nog een heel klein opstaand randje zit, alleen is die zo laag en mooi glad dat ik mij niet kan voorstellen dat hier iets is afgebroken.

De blauwe lijn geeft de richting van de waterstroom aan, maw bovenlangs de schotjes, de rode het verticale buisje en het mogelijk ontbrekende schotje.

Nog even dit, de machine is niet verplaatst en staat waterpas.

Ik hoop dat ik het zo duidelijk heb uitgelegd, een foto heb ik bijgevoegd.

Mocht het zijn dat ik verkeerd zoek, ik sta open voor ideeën.

 

HarryO

  • #4
Of er wat afgebroken is kun je het snelste controleren door bij de winkel naar binnen te lopen en een blik te werpen op deze of een vergelijkbare machine.

Mogelijk is de waterdruk in dat stukje van het buisje veel te hoog omdat er iets los of weg is aan de achterkant van de zeepbak.

PS: hoe oud is deze machine? Je hebt 2 jaar garantie en hierna een monteur van je leverancier laten komen hoeft ook niet zo veel te kosten.
 

Widojo

  • #5
Wasmachine is 3 weken over de garantietermijn :cry:
Er is wel een coulance regeling maar dan kost het nog steeds € 125,-.
De zeepbak housing zelf kost bij Samsung € 39,65 alleen kun je als je die zelf vervangt daarna geen aanspraak meer maken op enige vorm van garantie/coulance.

Maar de tip om even in een winkel naar de zeepbak van een nieuwe machine te kijken is zeker niet verkeerd, dan weet ik in ieder geval zeker of er een schotje ontbreekt.

Wido
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu