Retour leiding is veel heter dan de aanvoer leiding

Remrom

  • #1
Ik woon in een pas gerenoveerd appartementen complex (in totaal 25 woningen, waarvan nu 4 bewoond) en ondervind problemen met de centrale verwarming.

Sommige radiatoren worden wel heet, sommige slechts lauw en andere blijven gewoon koud. Ik merk ook dat bij de radiatoren die het wel doen de retourleiding (aan de onderzijde van de radiator) knalheet wordt, maar dat de aanvoerleiding (aan de bovenzijde van de radiator, met thermostaatknop) koeler is. Dit lijkt mij niet in orde, toch?

Het cv systeem staat in een aparte "boilerroom" en ziet erg complex uit. Het systeem is pas gevuld en er is een pomp vervangen (alles door de installateur gedaan). Is de boel wel goed aangesloten? Kan dit veroorzaakt worden door teveel lucht in het systeem? Ontluchten van mijn eigen radiatoren leverde niks op.

Voordat ik ga klagen bij mijn verhuurder wil ik een beetje beslagen ten ijs komen, dus als iemand weet wat er aan de hand kan zijn???


Groet, Remco
 

Fiesiekus

  • #2
Lijkt een kwestie van aanvoer&retour verkeerd aangesloten. Wat voor soort ketel is geplaatst, zit er een autom. ontluchter op en staat die open?

Hoe is het met 't warme water?
 

Klorissa

  • #3
Retour en aanvoer zijn verwisseld of de pomp is verkeerd om gemonteerd
 

Utreg

Vaste Beantwoorder
  • #4
Heeft die het daarvoor wel goed gedaan?(na reparatie)
 

Ron321

Vaste Beantwoorder
  • #5
Dit forum is bedoeld voor doehetzelf klussen en niet om u een stok te geven om de verhuurder mee te slaan oid.
 

Xr8

  • #6
De radiatorkraan dient als eerste warm te worden, zoniet dan is de aanvoer/retour waarschijnlijk omgedraaid.

Wat al gezegd is, de verhuurder inschakelen, en deze zal het op moeten lossen.

Succes.
 

Remrom

  • #7
Hartelijk dank voor de reacties. Het gaat er niet om mijn verhuurder dwars te zitten, ik wil gewoon weten wat de oorzaken kunnen zijn zodat ik preciezer aan kan geven wat het probleem is. De installatie is dermate gecompliceerd dat alleen een professionele installateur uitkomst kan bieden. Ik wilde slechts weten of het normaal is dat de retour heter is dan de aanvoer, niet dus!
 

Fiesiekus

  • #8
Klorissa schreef:
..... of de pomp is verkeerd om gemonteerd
Is het meest plausibel. Moet wel verholpen worden; dit vindt de warmte-wisselaar ook niet fijn.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #9
Remrom schreef:
De installatie is dermate gecompliceerd dat alleen een professionele installateur uitkomst kan bieden.
Dan is het duidelijk, haal die installateur erbij want u kunt het zelf niet.
Het forum is voor klussers die zelf een klus oppakken en niet voor degenen die een professional willen uitleggen wat de oorzaak van een storing is, dat kan de prof zelf wel uitzoeken.

Slotje dus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu