Reservoir inbouwtoliet vervangen?

Hans_rdam

  • #1
Ons bestaande inbouwtoilet is aan het einde van zijn levensduur. Er blijven problemen met doorlopen van water ondanks alle ondernomen maatregelen. Ik heb het forum doorgespit en ben ons inbouwtoilet dat de problemen geeft helaas al vaker tegengekomen waarbij het probleem hetzelfde is.

Nu moet het inbouwtoilet vervangen wordt maar het doel is om zo min mogelijk breekwerk te doen. We hebben namelijk nog maar een beperkte hoeveelheid oude tegels.

Weet iemand hier of het mogelijk is alleen een nieuw reservoir te plaatsen en het bestaande frame te laten zitten? Het is een wat ouder inbouwtoilet (ongeveer 15 jaar denk ik) van Oliver International en fabrikant Wisa.

Als iemand hiermee ervaring heeft hoor ik het graag.
 

Xr8

  • #2
Als je de bak moet uitwisselen ontkom je sowieso niet aan brekerij. Een bak bij een frame bestellen zal waarschijnlijk niet gaan. Het zal wel een heel nieuw frame worden. Neem er bij voorkeur een van een gerenommeerd merk. Hiervan zijn vervangings onderdelen vaak goed verkrijgbaar. Ook na enkele jaren.

Succes.
 

Roykes

  • #3
Je zou ook nog kunnen proberen de tegels er heel vanaf te krijgen. dit is een erg lastige opgave. als je tegels een beetje verwarmt met een brander en dan ze voorzichtig lostikt.

ik denk dat je er anders niet aan ontkomt om de slopen.
of eventueel vanuit de achterkant (indien mogelijk). echter heb je dan een enorm groot gat in de muur zitten wat ook weer afgewerkt moet worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu