Repareren bodem keukenkast. Wat is de beste oplossing?

Luc79

  • #1
Vorige week heeft mijn koel vriescombinatie het begeven. Inmiddels heb ik een nieuwe besteld en deze wordt morgen bezorgd. Gisteravond heb ik alvast de oude verwijderd, maar kom tot de ontdekking dat de bodem van de kast verrot is en vervangen moet worden. Ik dacht even snel de bodem eruit te halen en er een nieuwe in te maken, maar tot mijn verbazing zit die muurvast. Wie kan mij vertellen hoe ik het beste deze bodem kan vervangen. Een nieuwe plaat er boven opleggen is geen oplossing, want dan past de nieuwe koel vriescombinatie niet in de kast en ik heb geen zin om de keuken gedeeltelijk uit elkaar te halen.
De keukenkasten staan allemaal op telescopische pootjes.


 

Poster

  • #2
Met een decoupeerzaag zoveel mogelijk van de bodemplaat rondom uitzagen, daarna de overgebleven randen voorzichtig "uitbreken/uitzagen",
dan nieuwe balkjes/stroken MDF tegen de binnenkant schroeven, zo mogelijk steunend op de vloer en daar op de nieuwe bodemplaat vastzetten.
 

Luc79

  • #3
Dankjewel voor je reactie. Om eerlijk te zijn had ik zoiets ook al in gedachte, maar ik vraag het eerst liever na. Voor je het weet heb ik de hele keuken uit elkaar...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu