Remeha Selecta 2004 error

Just

  • #1
Hoi,

Ik heb een remeha selecta uit september 2004 en die geeft problemen. Eerst was de aanvoer en afvoer in 1 pijp geregeld wat natuurlijk niet slim is.
Dit heb ik uiteraard aangepast en naar behoren heeft de ketel weer 1 jaar gedraaid.

Nu komt echter hetzelfde probleem terug:
als tijdens het douchen de verwarming aanslaat slaat de ketel in code 2. en geeft hij geen warm water meer. Na een reset is dit weer ok. Heeft iemand enig
id wat te doen want de door mij geraadpleegde cv bedrijven adviseren mij een nieuwe ketel te nemen en dat vind ik echt zonde van het geld.
Ik krijg van vermeende deskundigen te horen dat deze ketel zeer moeilijk
af te stellen is en eigenlijk dat het een " xxx " ketel is.

Help!! haha
 

Klorissa

  • #2
Hou je vast

 

Xr8

  • #3
Het is natuurlijk belachelijk om een ketel van 4 jaar oud te vervangen. Ik denk dat de ontsteekpen op zijn eind is. Als je de kap er voor weg haalt dan zit deze in de warmtewisselaar, deze zit links in de ketel. De pen zit vlak onder het kijkglas, deze lijkt op een bougie.

De twee schroefjes er even uit draaien, en de pen eruit halen, deze zal waarschijnlijk geel/groen uitgeslagen zijn, je kunt deze even opschuren maar vervangen is beter. Het is normale slijtage. Remeha nummer S54339.

Succes.
 

Bloemie

  • #4
Of co2 afstellen of ook de onsteekkabel geeft een massa probleem.

leg er eens een stukje tuinslang omheen ,de remeha w21c had er ook last van.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu