Radiator lakken

Amateur-Klussenaar

  • #1
Beste mensen,

Mijn naam is Chantal, pas een nieuwe woning gekocht in hartje Rotterdam. Ik ben 26 en directiesecretaresse Nu heb ik jullie een vraagje. Ik wil mijn radiatoren onderhanden nemen en hiervoor speciale radiator lak in een spuitbus gekocht van Hammarite. Mijn vraag is, moet ik de radiator eerst goed schuren voordat ik het ga spuiten? Ik heb ook begrepen dat je verschillende soorten schuurpapier hebt, wat voor een nummer/soort schuurpapier moet ik nemen vooraleer ik het ga spuiten?

Alle tips zijn van harte welkom!

Alvast dank, groetjes
Chantal
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #2
Nieuwe radiatoren hoef je niet grof te schuren. Reinig eerst de radiatoren met een verfreiniger. Gebruik papier of 360. Schuur niet door de laag heen op de hoeken, dus licht schuren. Daarna weer goed ontstoffen.

Hou er wel rekening mee dat je de omgeving goed afdekt, ( vloerbedekking / parket / randen achter de radiatoren ) want spuitbussen kunnen voor behoorlijke spuitnevel zorgen.

Dus beter een half uur langer afgeplakt dan spuitnevel op je spullen, want dat gaat er zeer moeilijk af.
 

Tiho

  • #3
Indien de radiatoren roestig zijn, zou ik dit toch wel eerst goed wegschuren en ter plaatste dan ook groffer beginnen.
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #4
"Mijn naam is Chantal, pas een nieuwe woning gekocht in hartje Rotterdam".

Schreef de vraagstelstel.

Het zou toch wel al te bar zijn als de CV- boer daar 2e hands roestige radiatoren heeft opgehangen :mrgreen:
 

Cyruse

Vaste Beantwoorder
  • #5
Als het nou een bijstandsmoeder is zou ik mij dat kunnen voorstellen...maar ze is directiesecretaresse :!:

Dus Chantal, leuk je hier te zien, kom je hier vaker :bedankt:
 

Tiho

  • #6
Als iemand een nieuwe woning heeft gekocht, hoeft dat toch niet perse ook een nieuwe woning te zijn?

We wachten af.
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #7
Daar zit wel iets in. Waarom zeggen mensen dat, als ze een tweedehands huis hebben gekocht "mijn nieuwe woning". :wink:
Zouden de makelaars dat verzonnen hebben, met de sleutel in de linkerhand zeggen ze tegen je, gefeliciteerd met je nieuwe woning. :P :P
En vervolgens, een account maken bij Klusidee. :wink:
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #8
Een directie-secretaresse die 20 uur per week werkt zal het ook niet breed hebben. :wink:
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #9
@Tiho: Je hebt gelijk: wij hadden 28 jaar geleden ook een nieuwe woning gekocht van 100 jaar oud....

Had trouwens wel roestige radiatoren :mrgreen:

@ Jan: 20 uur per week? Ben je beter geïnformeerd then the rest of us.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #10
Nee hoor, mijn opmerking is bedoeld om de opmerking over het inkomen van TS wat te nuanceren.
Niemand heeft daar iets mee te maken toch ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu