Radiator koud

Breua06

  • #1
Ik heb een aantal radiatoren in m'n flatje verwijderd (er zijn er 3 blijven hangen).

CV-installatie opnieuw gevuld en radiatoren ontlucht. De aanvoer en retour gaan vanaf de ketel omhoog naar een T-splitsing en lopen verder bovenlangs (22mm) naar de radiatoren. De twee radiatoren die rechts van de T-splitsing worden wel warm. Die links van de T-splitsing blijft koud, net als de aanvoer en retour buis.

Aanvoer en retour zijn goed aangesloten. Radiatorkraan van de nietwerkende radiator is vervangen. Wat kan het probleem zijn? Ik heb zelf zitten denken aan een luchtbel aan het aan het einde van de hoofbuis (22mm) met knie (22-15) naar beneden naar de radiator. Hoe krijg ik deze luchtbel (als dat het is) weg.

Ik heb de overige radiatoren al dicht gedraaid en de thermostaat hoog gezet. Die heeft geen effect gehad. Wellicht is het een ander probleem en weet iemand een oplossing.

B.v.d. voor je reactie
Arnoud
 

Ron321

Vaste Beantwoorder
  • #2
Probeer eens of je je radiator af kunt tappen en tegelijk bij je ketel bijvullen, misschien dat de lucht er mee uit komt.
 

Fiesiekus

  • #3
In ieder geval goed dat u bij wijze van proef de andere 2 radiatoren dicht heeft gedraaid.

Een luchtbel heeft geen dusdanige invloed op de stroming in de leiding dat er niets meer doorstroomt; hooguit op de stroming in de radiator als daar lucht in zit. Is het voetventiel wel geopend? Is er een bypass in die tak van de CV?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu