Raam naast deur dichtmaken en isoleren

Garco

  • #1
Hallo,

Wij gaan onze schuur als bijkeuken gebruiken, de schuur wordt dus geïsoleerd.

Naast de deur zit een raam (in twee delen) met enkel glas. Eigenlijk wil ik dit raam weg hebben en een nieuwe schuurdeur plaatsen met glas erin.

Hoe kan ik nu dit raam isoleren (het is een geheel met het kozijn van de deur). Kan ik hier gewoon platen hout overeen spijkeren met isolatie er tussen (binnen en buiten), of moet dit nog op een speciale manier, het glas eruit misschien?

Wie heeft er een advies?
 

Fiesiekus

  • #2
Het snelst zou zijn om de ramen eruit te halen en te vervangen door isolatieglas. Dan heb je nog het voordeel van de lichtinval en je ben snel klaar met afwerken.
 

Garco

  • #3
OK, maar ik wilde juist een raam in de deur maken, zodat dat andere raam een beetje overbodig is.

Is isolatieglas ook niet veel duurder dan een plaatje hout met isolatie ertussen?
 

Fiesiekus

  • #4
Nou, als je zelf iso-glas kunt plaatsen, ben je misschien iets duurder uit, maar wel zo makkelijk en snel.
 

Garco

  • #5
Ik heb nog nooit glas geplaatst dus...
Of is dat gewoon een kwestie van deklatjes eruit, glas eruit, nieuw glas erin, deklatjes ervoor?
 

Fiesiekus

  • #6
Ik zou het raam + scharnieren uit het kozijn halen, en in de sponning het iso-glas plaatsen. Beetje passen en meten om te kijken hoe breed de glaslatten moeten zijn en dan ...gaan met die banaan...

Aan de onderzijde een ventilatielat plaatsen. Zoek verder eens op dit forum op "glas" en "plaatsen" o.i.d.
 

Garco

  • #7
Het is geen raam dat open kan, het is gewoon een 30 cm breed raam (gals in twee delen) naast een deur, dus net zo hoog als de deur zelf.
 

Fiesiekus

  • #8
Je hebt dus geen raam maar een kozijn met enkel gals... :?
 

Garco

  • #9
Ja. Sorry voor de onduidelijkheid.

Het is een kozijn met links een deur, dan een tussenstukje (ik weet niet hoe dat heet) en dan het raam dat bestaan uit twee stukken glas.

Ik had ook een foto moeten toevoegen... :x
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #10
Zo onduidelijk was de omschrijving nou ook weer niet :wink:
Naar keuze dichtmaken met multiplex platen met isolatie er tussen en het bestaande glas laten zitten of kiezen voor isolatieglas.
Qua kosten zal het niet zo gek veel uitmaken.
 

Sanderzzp

  • #11
Het heeft wel wat, zo'n kozijn naast de deur, Eigelijk zonde om dicht te maken, Zeker bij een oud huis.
Ik zou er proberen er iso glas er in te zetten, of het hele kozijn vervangen als het niet past.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu