Raam dicht maken ivm muur voor raam

Timoklust

  • #1
Beste klussers,

Een wat rare vraag, maar ik ben benieuwd wat jullie advies is omtrent het dicht maken van een raam. Er komt een muur tegen ons raam aan te staan en daarom zijn wij helaas genoodzaakt om het raam dicht te maken. Nu zijn er volgensmij 2 opties:

1. Het raam laten zitten, er een gipsplaat voor zetten en het dicht laten stucen. Goedkope variant, alleen steekt de kozijn wat uit, waardoor je ziet dat er een raam gezeten heeft

2 Het hele kozijn inclui raam eruit en dat het gat opvullen. Dit is duurder (heb ik dan een expert voor nodig) maar dan zou je muur gelijk kunnen trekken. Wat denken jullie wat handig is?

Alvast bedankt!
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #2
Ik kan het niet laten te vragen of het niet mogelijk is de wand te verplaatsen. Desnoods alleen het laatste stukje bij het raam.



Een gipsplaat tegen het raam is niet verstandig, vanwege het vocht. Dan zou een watervaste multiplex of trespa beter zijn. Het raam gaat wel vies worden aan de binnenkant, dus verstandig is het niet.

Ander alternatief is de wand tegen het glas zetten (kitrandje), maar voorkomen is beter.

 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu