Quinta 35c geen vol vermogen.

Rene-IT

  • #1
Na veel zoeken op het Internet over mogelijke problemen die ik ervaar met mijn quinta 35c ketel kwam ik hier terecht. Ik had al eens vaker ervaren dat mijn ketel niet meer op vol vermogen ging branden in cv bedrijf. Het display van het thermostaat gaf dan ook maar 1 vlammetje aan ipv 4. Ook bij een grote warmtevraag (woonkamer van 15 naar 20 graden verwarmen) kwam de ketel niet maximaal op gang. Volgens de installateur die hem nagekeken heeft zou dat aan mijn thermostaat liggen. Ik geloofde daar niet zo in. Maar nu sinds kort heb ik ook problemen met warm water. Tijdens het douchen valt het weg. De ketel staat op 1 of op 9. Alles is steeds op te lossen door de ketel 1 of meerdere keren opnieuw op te starten. Het klinkt alles zoals het probleem wat hier beschreven is. Met deze aanknopingspunten ga ik op onderzoek uit bij mij ketel. Ik zal laten weten of ik het gevonden heb.
 

AvDijk

Vaste Beantwoorder
  • #2
Even opletten: uw situatie hoeft niet gelijk te zijn als dit. Er is een 'grijs gebied' rondom 'topic kapen'.
Kijk met de uitleesmode, uitlezing 1 en 2, wat voor temperaturen de ketel meet en voel of dit reëel is.
De branderautomaat grijpt in als er een te groot temperatuurverschil gemeten wordt. Dit kan komen door te slechte doorstroming, maar ook door losse, slecht aangesloten of defecte temperatuursensoren.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #3
Topic gesplitst, dezelfde gelijk lijkende klacht vereist meestal een andere oplossing.
Topic kapen is overigens niet toegestaan.
 

Rene-IT

  • #4
Excuses voor wat jullie kapen noemen, ik was eerder blij met het vinden van het topic die eindelijk het probleem beschrijft wat ik momenteel, steeds ervaar, namelijk het wegvallen van het warmwater met name tijdens het douchen.

Ik heb op Internet een 2e hands ketel kunnen vinden waar ik wat onderdelen van over zal zetten. Ik zal laten weten of de pomp de oplossing was. Al zal het even duren voor ik weet of dit ook het probleem oplost van het niet altijd op vol vermigen willen draaien tidjens cv bedrijf.

Ik zal mijn bevindingen hier posten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu