Prpbleem met watergedragen verf

Ericcc

  • #1
Geachte forumleden
IK ben mijn deur aan het verven met watergedragen verf
Nu zie ik alle aanzetten van mijn verfroller terug op de deur Alle begin van de verfroller kan ik zien.
Wat kan ik daar aan doen ? en hoe komt dit
Ik heb dit niet met lak die je kunt verdunnen met terpetijn Het moet dus in de watergedragen lak zitten
wie heeft de oplossing ?
e de waele
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #2
1. U werkt niet snel genoeg,
2. De temperatuur is te hoog,
3. U gebruikt niet het juiste gereedschap en werkmethode.

1. Niet stoppen, gestaag doorgaan tot het werk af is,
2. Binnentemperatuur van 17 a 18 graden is al (te) hoog genoeg,
3. Gebruik voor panelen en deuren een 15 cm brede viltroller. Giet de verf in een verfbak en breng vandaar uit direct de verf met de goed verzadigde roller op het oppervlak. 1 x verticaal aanbrengen. 1 x horizontaal uitrollen en tenslotte 1 x verticaal uitrollen.

Dus niet met een kwast opbrengen en dan uitrollen, want op een deur bent u dan te laat. De verf is dan al te veel aangetrokken.

Ja Jan, ik weet het, ik heb makkelijk praten, maar je wilt niet weten hoe wij in 2005 hebben staan etteren met deze verf. Nu wil ik voor binnen niets anders meer. :mrgreen:
 

Ericcc

  • #3
Ok bedankt voor de uitleg Ik heb inderdaad eerst met de kwast de verf best wel redelijk dik aangebracht
en dan gerold Maar dat is dus fout geweest ik ga vrijdag weer aan de slag met de deur
Zoals u aangeeft
als het goed lukt dan weet ik waar het aan ligt
bedankt nog voor de informatie
e de waele
 

Ericcc

  • #4
Geachte forum leden
Vandaag met de roller de verf op gebracht
deur licht geschuurd schoongemaakt de bus verf goed geroerd en niet verdund deur recht gezet en aan de slag temp in huis 17 graden
Ik heb de deur in 4 minuten helemaal gerold zodat alle verf zeker nat in nat was
En het resultaat is bedroevend allemaal vegen en aanzetten Ook moest ik goed uitkijken voor zakkers
Mijn oplossing is deze verf in de kliko en nooit meer
gebruiken Ik heb mijn buik er van vol
iedereen bedankt voor de tips maar helaas
e de waele
 

Tiho

  • #5
Dan heb je mi te schraal geverfd. Waterbasis kun je best iets dikker opzetten aangezien het minder snel uitzakt.

Als je binnen vier minuten de deur hebt gedaan kun je nooit genoeg opzetten.
Ik vergelijk het met muren sausen en dat gaat best goed.

Of nu lezend heb je de verf niet goed verdeeld.
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #6
Ik denk eerder dat het bedroevende resultaat toe te schrijven is aan het niet goed vlak- matschuren van de ondergrond. Hierin zaten nog de aanzetten.
Zijn die niet volledig vlak dan komen die door de opvolgende laag heen.
Licht opschuren heeft weinig effect

Watergedragen verf bestaat uit bolletjes die dmv water tegen elkaar aan uitvloeien. Is de omgevingstemperatuur te hoog dan is het water al verdampt voordat de vloeing volledig is. Er ontstaat dan een ribbelig ruw oppervlak.
Dat is ook het geval bij te schraal opzetten. Des te lijviger u de verf opzet, des te langer is de vloeitijd, welke overigens zeer kort is in vergelijking met solventverf.

Jammer dat uw ervaring met het werken met watergedragen verf negatief is uitgepakt, want het is een mooi product. Ik wil u niet verontrusten maar nieuwe regelgeving zal ook de dhz-er nopen uitsluitend met terpentinevrije verf te moeten gaan werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu