Problemen Siemens wasmachine (o.a. F23)

Mvdzwaan

  • #1
Ik heb een Siemens wasmachine WM16S790NL/01 FD 8612 200122

Sinds enkele maanden deed de machine het meestal wel, maar soms ging hij aan en bleef het Siemens logo in beeld en dat was het. Hoe vaak je hem dan ook aanzet, hij bleef niet meer willen. Na een paar dagen wilde hij dan weer en werkte het weer een tijdje.

Nadat hij het een keer na 1 week nog niet deed een monteur van een lokale winkel erbij gehad, die heeft de deursensor vervangen, hielp niet, oude teruggeplaatst. Siemens moest er maar bij komen, maar de volgende dag deed hij het opeens weer (en dan laat ik geen monteur *met* kosten komen).

Na enkele weken toch weer problemen, nu ben ik zelf gaan kijken. Inmiddels heb ik een vermoedelijke oorzaak gevonden, namelijk de sensor onderin de bak.

Als ik die aangesloten laat, dan start de machine niet op (logo blijft staan).

Laat ik hem aangesloten en hij start wel een keer op dan blijft hij 90% op 'vuldeur open ?' staan en kan ik alsnog niet door.

Haal ik hem los dan start hij prima op, kan ik het programma starten, en krijg ik direct een F23 error (lekkage in de bak).

Oftewel, wil ik nu kunnen wassen dan haal ik de sensor los, zet hem aan, sluit de sensor aan, en start het programma. Dan doet hij het....

Wie o wie, weet wat de oorzaak is. Zou alleen vervangen van die sensor wellicht genoeg zijn (dan nog achterhalen wat het typenummer is, want er staat alleen V356 op)
 

Mvdzwaan

  • #2
Inmiddels heb ik de machine qua gedrag nu door...

Als we hem aanzetten, dan doet hij het soms

Andere keren blijft hij hangen op het siemens logo. Als ik dan de switch onderuit de kast (de "F23" switch) even indruk en weer loslaat gaat hij door. Daarna kan ik de machine prima gebruiken.

Zou dit in de switch zitten (lekstroompje o.i.d.) of moet ik dit in de aansturing zoeken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu