Problemen met doorspoelen wc

Snienks

  • #1
Ik heb problemen met het drukknopgarnituur van onze wc. Als je op de knop drukt, gebeurt er niets. De kunststof drukknop in de stortbak (merk: Villeroy & Boch) is aangesloten op een Geberit binnenwerk. Er zit één knop voor een grote spoeling op en één voor een kleine.

Als ik de bovenkant van de stortbak af haal en met de hand de groene zuiger in de cilinder omhoog trek, begint de wc wel te spoelen. De vlotter werkt goed. De wc blijft ook niet doorlopen als de stortbak eenmaal gevuld is. Het lijkt erop alsof de kracht van de drukknop naar het binnenwerk mechanisme niet goed wordt overgebracht.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Of moet ik een heel nieuw binnenwerk aanschaffen?

Alvast bedankt,
Nienke
 

Fiesiekus

  • #2
Is het toilet 'n zwevend/vrijhangend model?
 

Snienks

  • #3
De wc staat op de grond en de stortbak zit aan de pot vast...
 

Jacovrie

  • #4
Kijk goed of er onder de knop niets is afgebroken. Bij het indrukken van de knop moet deze het binnenwerk omhoog halen (zoals u zelf al had ontdekt). Het kan zijn dat hier iets is afgebroken. Het kan ook zijn dat het deksel er niet goed is opgezet, waardoor de aansluiting met het binnenwerk niet goed zit. Het is op zich lastig op afstand precies aan te geven wat er niet goed aan is.
 

Snienks

  • #5
Hallo Jacovrie,

Bedankt voor het antwoord, ik begrijp dat het lastig te beoordelen is zo.

Met vriendelijke groet,

Nienke Berkhoudt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu