Probleem waterafvoer WHIRLPOOL AWZ8477 droger

Roel1970

  • #1
Mijn Whirlpool AWZ8477 condensdrogerdroger heeft het volgende probleem:

De droger droogt nog wel maar er komt geen druppel water meer in de watercontainer. Het water komt allemaal onder in de machine terecht. Als ik de bak linksonderin (hoe noem je dat ding eigenlijk, ook een soort pluizenfiter?) er uithaal dan kom al het water vrij en loopt over de vloer. Enig idee wat hiervan de oorzaak kan zijn?

mvg, roel
 

Marcel1972

  • #2
Waarschijnlijk het pompje defect
 

Monteur54

  • #3
Er zit stof in de wateropvangbak onder in de droger
de onderplint er afschroeven dan zie je de watercontainer met de dksel en het pompje dat moet er ook af dan kun je het schoonmaken
is een lastig karwei als je het nooit gedaan hebt
 

Gerard2000

  • #4
Waar jij de pluizenfilter er uit haalt,zit links een rubber met een gat die moet pluizen vrij zijn.Als je de droger achter over zet,zie je een witte platte "buis"die zal waarschijnlijk vol pluizenresten zitten.De buis zit vooraan vast met twee schroefjes vast, als die los zijn de buis uit de rubber trekken, de achter kant waar ook de pomp zit, zit vast met twee nokjes nu moet je iets wrikken om er bij te komen.De pomp zit vast met drie klippen die los halen en dan kun je de hele buis er voorzichtig onder weg halen.Misschien als je de achter kant los haalt kun je er ook bij om de pomp los te halen maar ik doe het op deze manier.Oja stekker er uit halen en veel geduldt dan moet het wel lukken succes!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu