Probleem met de miele wasmachine 986

Daicy81

  • #1
Hallo wij hebben een miele wasmachine aan geschaft. deze hebben we inmiddels zover dat hij aleen de korte was doet. 1 x gedraaid. nu de volgende stap gedaan een grote 40 graden gedraaid met als resultaat dat de was machine
na een half uur gaat haperen kwa led lichtjes na 2 minuten valt hij weg en brand de voor was het water afvoer en eind. en 3 strepen in de tijds aan duiding.

wij kan ons helpen.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Nieuw of gebruikt ?
 

Daicy81

  • #3
Een gebruikte machine komt van oorsprong bij de kring loop vandaan.
 

Daicy81

  • #4
Wij hopen dat er hier mensen zijn die ons verder kunnen helpen.

het wassen van lakens met de hand wordt wel te zwaar he.

fijne dagen en een goed uit einde daicy
 

HarryO

  • #5
Controleer de lengte van de koolborstels, is een gok maar kijken kan altijd.
Indien korter dan 15 mm deze op voorhand vervangen.
Blaas ook het slangetje van de nivo regelaar naar de kuip eens door.
 

Daicy81

  • #6
Hallo harry

dekoolborstels dachten wij zelf ook aan.
en dat slangetje?? hoe ziet het er uit en is het er een of zijn het er meerderre
links of rechts.??/

verder hebben wij de machine super goor gekocht.{smeerig} zat onder de schimmel. en anderre vetten. dat is nu in zoverre goed schoon.
maar omdat deze machine 2x heeft gedraaid kwa spoelen en 1x een klein wasje
denk ik dat er nog veel troep in de machine zelf kan zitten.

op deze site heb ik zitten lezen dat er soort stroom verdeler in zou moeten zitten een bruin kastje dat bovenin de machine onder de deksel zou moeten zitten
een 6 poligge stekker is dat en bruin van keur.

echter deze zit er bij ons niet in.

er loop een electra snoer bruin wit rechtstreeks naar de print afdeling toe.
langs de zeep toe voer bak}

verder waren de montage puntjes van het solderen niet goed af gewerkt die heeft mijn man ook nog bij gewerkt en de schroefjes van de printjes wat losser gedraaid deze zaten te vast.

wat ons ook op valt dat ze de water toevoer slang hebben vervangen want normaal zit er een water toe voer op met waterslot.
en ook de afvoer hebben ze gerecyceld
deze hebben wij zelf vervangen voor een anderre afvoer.

ik lees het wel. groetjes rene en daicy fijne jaar wisseling al vast.
 

HarryO

  • #7
Nivo regelaar zit (rechts) boven. Is een ronde schijf van ongeveer 8 cm met een aantal draden en een rubber slangetje.
De stroom verdeler (= "luxe" kroonsteen) is meestal een grijs blok waar het netsnoer op binnen komt. Hier is het netfilter ook op aangesloten.
Wat je met de bruine stekker bedoeld weet ik niet, ik denk dat het over het relais van de verwarming gaat.
 

Daicy81

  • #8
Harry bedankt voor je uitleg ik print dit ff uit en dan kan mijn man aan de gang waneer hij tijd heeft.
komen wij er niet uit dan mail ik je weer gr daicy
 

Daicy81

  • #9
Hallo we hebben inmiddels jullie tips uitgeprobeert maar zonder dat het geholpen heeft.

mijn man heeft het rubber dat tegen de kuip zeg maar uit geblazen maar dat heeft ook niets geholpen.

de koolborstels waren nog redelijk goed. dus dat zou het niet mogen zijn. maar wat wel???

is er een platte grond van deze machine te krijgen zodat het een voor beeld is voor ons. zou makkelijker kunnen werken.

het probleem van de machine is.
hij was tijdelijk een40 gr wasje en daarna niets meer.
na dat we hebben uitgelazen en naar de kool borstels hebben gekeken deed hij geheel niets meer en gooide de stroom er af. {geen stop door hoor}
maar hij pakte zelf geen stroom meer. wat kan dit nu toch zijn???
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #10
Ik uw nieuwe topic aan het bestaande geplakt, wilt u bij dit topic blijven met reacties over deze machine anders gaat alles door elkaar lopen.


Hoe lang waren de koolborstels ?
Bij minder dan 15 mm lengte moeten ze vervangen worden.
 

Co de Witgoedman

  • #11
Stuurelectronic lijkt wel defect te zijn gezien uw melding: doet geheel niets meer.
Deze zit links onderin, vaak is het een probleem met de trafo.
 

Daicy81

  • #12
Hallo co de wit goed man,

zelf denk ik hier ook aan dat het aan de electra kon liggen.
vandaag kon ik na een tijd niet gebruikt te hebben de was weer eens doen in deze machine en heb daarin een 5 paar sokken gewassen.

eerst haperde hij na 5 min en kwam direct terug
na 17 min weer met waarschuwings lampje van het spoelen. na 1 min ging hij gewoon verder zonder de storing die hij aangaf.
en bijna aan het einde was hij overleden. uit het niets uit. geen stank of anderre narigheid die je zou verwachten bij een vorm van cortsluiting.

het eingge wat mij op vielt dat er uit het spoelwater veel schimmel en oude wasmiddel kwam.

en het eerst opvang water was bruinig te noemen.

dit was het laatste spoelwater. van het programma.

mijn man vroeg naar een platte grond van deze machine want ook voor hem is het een probleem. aan de achter kant van deze machine zit maar een openingentje waar hij door heen moet als hij b.v bij de motor moet zijn om kool borstels te vervangen.

en ik zet het er bij jou ook bij het is een kringloop wasmachine
dus het zou zomaar kunnen zijn dat er ander matriaal gebruikt is dat mischien er niet in thuis kan horen. :?:

van dat rubber slangetje waar de vorigge topic het over had heeft mijn man het nummer en gegevens van op ge schreven maar is niet te vinden
wat we op dit nummer krigjen is een deksel van een vries bak. :mrgreen:
 

Daicy81

  • #13
Jan schreef:
Ik uw nieuwe topic aan het bestaande geplakt, wilt u bij dit topic blijven met reacties over deze machine anders gaat alles door elkaar lopen.


Hoe lang waren de koolborstels ?
Bij minder dan 15 mm lengte moeten ze vervangen worden.
hier kan mijn man niet bij komen want deze machine heet een klein luikje aan de achter zijde wat geopend kan worden jan.

te zij de motor hier direct achter zit.

ik zal de volgende keer hier weer posten maar was even mijn account kwat om in te loggen.

bedankt voor je reactie. gr nel
 

Co de Witgoedman

  • #14
U kunt wel degelijk simpel bij de diverse onderdelen komen, het voorfront kan namelijk scharnieren :-)
Haal de 3 schroeven los bij de zeepbak
Haal de 3 schroeven los die rond de vuldeur zitten
Haal de leegloopslang, het grijze tuitje, los van het front, deze zit bij het filter.
En draai het front open :-).
U kunt nu bij de motor en print komen, tevens vind u het schema hier in de deur geplakt.
 

Daicy81

  • #15
Vanmorgen hebben we de machine los gemaakt. :)

en de motor zat achter een grote kap?? diverse snoeren los moeten maken en op een briefje geschreven hoe ze vast zaten.

we dachten dat is het maar nee er zat nog een plastik kap op en ook die ging er met schroevven en moeite af :cool:

en daar achter zaten de kool rubbers!!1 geen borstels.
maar die waren naar behoren versleten. op het plaatje van de nieuwe rubbers zijn ze oorspronkelijk ongeveer 2/12-3 cm.
die van ons waren de 1ste 10mm en de 2 de 13 mm.

nu afwachten waneer ze binnen komen en dan maar weer hopen dat alles op zijn plaats komt te zitten.
wat een klus was dat zeg. :) :mrgreen:

waneer ze op hun plaats zitten breng ik jullie weer op de hoogte.

trouwens jullie hadden het over een nivo regelaar?? ongeveer 8 cm.

die zat er niet in waarschijnlijk zit dat in een print verstopt of iets anders.

ik heb gekenen op dat repareer ik zelf wel maar daar kwam de nivo r
van AEG naar voren verder niet.

groetjes daicy
 

HarryO

  • #16
Koolborstel lengte: Je spreekt je zelf nu tegen.

Op de 16de heb je aangegeven dat de koolborstels nog goed waren en de 17de geef je aan dat je er niet bij kunt komen.

Wat bedoel je met "kool rubbers"?
De zwarte staafjes zijn "kool borstels", ze zien er niet uit als een borsteltje maar zo heten ze nu eenmaal.

Met een beetje geluk is het probleem na de vervanging van de borstels verholpen.
- Geef de machine daarna een Soda beurt. Is beschreven als een hoofd topic.
- Maak de zeepbak en de houder hiervan goed schoon.
- Spoel ook de slang tussen zeepbak en kuip goed door met heet water.
 

Co de Witgoedman

  • #17
SODA ABSOLUUT NIET meer gebruiken in de wasmachines.
De trommelas van de machine is van aluminium:
De volgende reacties gaan dan gebeuren:

Na2CO3 (Soda) lost op. De oplossing reageert basisch.
CO32- (aq) + H2O(l) »» HCO3-(aq) + OH-(aq)
Het oxidelaagje lost op
Al2O3(s) + 60H-(aq) »»»» 2Al033- .3H2O(aq) amfoteer hydroxide
Het aluminium wordt opgelost en de as breekt!!

Google maar eens: Aluminium en Soda.
 

Daicy81

  • #18
Ha co en harry. :D

even antwoorden. :wink:
Harry ik snap dat ik je in de war hebt gebracht. :oops: maar de kool borstels die konden we naar zoeken niet vinden. :oops:
later heeft co het een en ander duidelijk gemaakt dat wij aan de voor kant van de machine moesten zijn. want daar zat een scharnier na 6 schroeven er af te halen kwam deze deur los. en inderdaad zo konden wij er gemakkelijk bij komen.

en na wat gestoei met de kappen van de motor konden wij de oude koolborstels er uit halen.
en je had gelijk harry de koolborstels waren goed versleten.
heb ze gisterren direct besteld en heb ze vandaag al binnen gekregen en nu kijken waneer mijn man er tijd voor heeft. om deze te plaatsen.

en alles op zijn plek terug te zetten.

en natuurlijk de zeephouder en bak ontsmetten van de rommel.

daarna een heerlijk warm bad geven. met schoonmaak azijn en niet met soda

en co bedankt voor deze tip over de soda!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu