Poten inbouwreservoir op stenen vanweg afvoer

Merijn0301

  • #1
Hoi,

Ik heb al heel wat vragenn gesteld i.v.m. Mijn badkamer.

Het volgende :
De arvoeren onder de vloer lopen op ongeveer 5 cm onder de vloer. Nu zijn de schroeven en pluggen van het inbouwreservoir ongeveer 10 cm lang.ik ben heel bang dat als ik ga boren er een afvoer- of waterleiding wordt geraakt.

Nu had ik het plan om een steen onder op de plaats te metselen waar de poten komen zodat ik wel de diepte heb.

Doet met dit vaker? En wat voor steen kan ik het beste gebruiken hiervoor (baksteen, gipsblokken....)

Groeten Merijn en Marga
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Welk soort vloer ?
 

Merijn0301

  • #3
Het zou komen te staan op geglazuurde tegels, die steen dan.

Een zwager, klusser, vertelde dat er niet heel lange schroeven in hoeven. De kracht hierop is met name naar achetren gericht. Er is altijd n steen achter te metselen om de potoen extra te fixeren

Bij een prof. Bouwmarks adviseerden ze een hi- tech kit..
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Ligt de afvoer 5 cm onder de bovenkant van de vloer of ligt de afvoer 5 cm onder de vloer ?

Een optie is een stukje uit de tegels te slijpen waar de poten van het frame precies in passen, dat geeft al voldoende stevigheid, mits de tegels goed vastzitten.
Een steen achter de poten metselen/lijmen kan als extra.
 

Martin E

  • #5
Als je een Geberit reservoir heb, kan je ook eventueel een muur bevestiging set aanschaffen, dan hoef je zeker geen lange bouten te gebruiken voor in de vloer.
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #6
Plaatsen van links naar commerciële sites is niet gewenst op Klusidee. Uw beschrijving is duidelijk genoeg. Eventueel een foto plaatsen is wel mogelijk.
Link verwijderd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu