Fundering schuur

ariedeklusser

  • #1
Beste klussers,

Ik wil een schuur gaan bouwen houtskelet in de tuin. 3x5m
50 cm stenen borstwering en daarop hout.

Ik heb hier te maken met kleigrond in het zeeuwse
Allereerst natuurlijk de fundering. Ik wil de vloer en fundering tegelijk storten.
dus aan de buitenkant hou ik de platen hoger. Ik laat de wapening niet berekenen, dus ik neem gewoon standaard korven van de bouwmaterialenhandel voor in een eps kist, maar die kist pas ik niet toe want het is maar een schuur. netjes afstand houden is allemaal bekend

ik wil dus spaanplaat groen pakken hier voor.

een paar vragen:

moet de fundering perse schuin zoals in alle details staat? of is recht 25cm breed en 60 diep ook prima? zoals ook de korf is?



hoe krijg ik het hoekje eruit waar het metselwerk op moet komen te staan?

als jullie verder nog tips hebben...

alvast bedankt!
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #2
Zoeken fundering schuur. Je laatste vraag wordt in beantwoord. :wink:
 

BertPleizier

Vaste Beantwoorder
  • #3
Gewoon balkje aan de binnenkant van de bekisting schroeven en beton storten. Na het uitharden haal je de bekisting en het balkje weg en heb je een uitsparing in je beton waar je de borstwering op kan metselen.
 

Johan_vries

  • #4
Je kan ook eerst een ringbalk op palen bevestigen en daarop de houten schuur op bouwen. Nadat de houten schuur staat op een sterke azobe fundering kan je een betonnen vloer storten.
 

KlusRob

  • #5
Topic van een maand oud en nu nog reageren, en dan met een link naar een site voor tuinhuisjes als enige post?
Lijkt me reclame, en ik denk dat de vraagsteller zijn huisje wel allang heeft geplaatst...
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #6
Link in topic verwijderd.

Ik kan me niet herinneren dat in de forumregels staat dat iemand na een maand niet mag reageren.
 

Jpandriesse

  • #7
Even een heel oud topic omhoog halen.

Er wordt hier namelijk duidelijk geschreven over het hoekje waar het metselwerk op komt te staan.

Zijn er naast het esthetische (metselwerk komt onder maaiveld) ook nog andere redenen waarom je op deze manier werkt?

Ik ga namelijk voor een garage een fundering en vloer ineens storten. Op het beton moet dan een borstwering gemetseld gaan worden, waar een houtbouw garage op komt te staan. Aangezien deze garage verder niet echt in het zicht staat zou de fundering voor mij ook tot het maaiveld mogen komen, dat maakt de bekisting wel makkelijker namelijk.

Wie kan hier iets over zeggen?

Topic kapen niet toegestaan. Elke vraag zijn eigen topic - mod
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu