Thermostaatknop pin veert niet

Royvdh

  • #1
Hallo,

Ik ben sinds kort eigenaar van een appartement in een flatgebouw.

Ik wilde laatst één van m'n verwarmingen aanzetten, toen ik merkte dat deze na bepaalde tijd nog steeds niet warm was. Allereerst heb ik hierbij geprobeerd om de verwarming te ontluchten, maar er kwam gelijk water uit het kraantje, waardoor dit het probleem niet kon zijn.
Vervolgens heb ik de thermostaat knop verwijderd om te kijken of de pin nog wel naar behoren functioneerde (aangezien ik tijdens mijn zoektocht wat verhalen las over vastzittende pinnen). Ik trof hier echter een pin aan die ik wel heen en weer kon bewegen, alleen blijft deze in de positie staan als waar je hem neerzet. Hij veert dus niet uit, zoals dit hoort te gebeuren. verder werkt de kraan wel naar behoren (trek de pin iets uit, en verwarming word warm. druk hem in, verwarming koelt af). Aangezien ik in mijn flatgebouw blokverwarming heb, is het zomaar vervangen van de kraan niet echt de gemakkelijkste optie. Ik weet dat ik ook nog beschik over de optie "bevriezen van de leiding", maar die houdt ik liever als uiterste optie. Zijn er verder nog opties die ik zou kunnen proberen om deze kraan weer aan de praat te krijgen, of heb ik eigenlijk gewoon pech in dit verhaal?

Alvast bedankt!
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Spuit er eens wat wd40 op en laat dat een nacht intrekken.
 

Marcn88

  • #3
Een x met een hamer op het huis van de kraan slaan als de knop eraf is
de klep blijft in de zitting "plakken"dit komt vaker voor bij th kranen helemaal als ze lange tijd hebben dicht gestaan
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu