Geiser Vailliant - membraan

William1970

  • #1
Beste experts,

Ik heb een badgeiser Vaillant (type ATMO Mag BE/LU 11-0/0 XZ H) waarvan het water niet meer heet wordt, alleen lauw warm. Er is zeker voldoende debiet aan water. Ook is het zo dat de geiser een keer normaal warm water gaf, maar dan na ca. 1 min terug lauw water. Dus ik vermoed dat het membraan moet vervangen worden.
Het is mij echter niet helemaal duidelijk waar ik moet beginnen om de waterklep te demonteren. Kan er iemand helpen ? Ik heb een aantal foto's toegevoegd. Ik veronderstel dat ik moet beginnen met de waterbuis rechts af te koppelen ?
En als ik dan aan het membraan ben: is het echt nodig om de gasregelstift in te vetten ? Wat gebruiken jullie daarvoor ? Alvast bedankt voor de raad.



 

Bernhard

  • #2
Er is maar een raad deze geyser vervangen.
Plaats een type met gesloten luchttoevoer en rookgasafvoer.
Het water is nu koud maar bij een koolmonoxide vergiftiging wordt jij koud. bernhard
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #3
Volgens mij is dit type er eentje met afvoer.

Laat een vakman dit repareren.
 

William1970

  • #4
Jan, Bernhard,

Ja er zit een heel degelijke rookafvoer op, en de rookafvoer heb ik gecheckt, daar is niets mis mee.
Ik ben voor 95% zeker dat het membraan defect is. Kan iemand misschien nog wat raad geven over het vervangen van het membraan aub ?

Thx
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #5
Dat zou ik wel kunnen maar ik vind het niet verantwoord dat een leek dat doet, met alle respect voor uw kundigheden.
Dit is echt werk voor een vakman of iemand die in dit werk thuis is.
Een vakman is daar met een half uur klaar mee en u bent verzekerd van kwaliteit en garantie.
Ik denk niet dat in uw land een leek dit werk mag doen.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu