Vloerdimmer aansluiten, hoe?

JP17

  • #1
Ik heb een Eaglerise vloerdimmer SED300FHS waarvan ik het aansluitschema niet meer heb.
Ik wil 'm graag aan een lamp aansluiten, maar zou niet weten in welke volgorde de draden aangesloten moeten worden.

Ik heb 2 foto's:





Als iemand kan aangeven hoe ik dit kan aansluiten, dan heel graag! :)
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #2
Als je dat te weten wilt komen zul je een foto moeten plaatsen waarop de (hopelijk aanwezige) tekentjes op de printplaat bij die groene klemmenstrook zichtbaar zijn.

Dus van bovenaf gefotografeerd.

Anders is het zonder over een eventuele handleiding te beschikken niet mogelijk te zeggen wat waarop moet. Trouwens: zat er geen handleiding bij? Of in elk geval een kattebelletje met de aansluitgegevens?

Ik zag trouwens bij googelen met het nummmer SED300FHS dat deze dimmer oorspronkelijk geleverd wordt met aangesloten snoertjes. Wat is daarmee gebeurd?
 

AvDijk

Vaste Beantwoorder
  • #3
Het meest logisch lijkt mij het volgende:

Aan de kant waar 'in 220-240V' staat komt het snoer naar de stekker. De blauwe draad zou ik onder de schroef het dichtst bij het midden doen, de bruine aan de zijkant van het contactblokje.
Aan de kant waar het golfje en 'out' staat komt het snoer naar de gloeilamp(en), als ook hier bruin en blauw zijn dan weer blauw dicht bij in het midden en bruin aan de zijkant.

Is de tweede foto, wit plastic met de genoemde kreten, de onderkant van de eerste foto, met de printplaat en het contactblokje?
 

JP17

  • #4
Kees,

Ik heb deze dimmer jaren geleden ooit ergens gekocht met als doel de dimmer destijds te gebruiken. Maar destijds niet gebruikt en in de bak met electro gegooid. Ik zag ook op internet dat er snoeren aan horen te zitten maar ik herinner me niet meer dat ik ze eraf heb gehaald.

Ik heb nog een foto gemaakt maar helaas, geen symbolen. De enige symbolen zitten op de onderkant van de behuizing. (Zie foto in vorige post)

 

JP17

  • #5
AvDijk schreef:
Is de tweede foto, wit plastic met de genoemde kreten, de onderkant van de eerste foto, met de printplaat en het contactblokje?
Jazeker.

Dus de eerste foto, het groene contactblokje, rechts is 'out', links is 'in'.
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #6
Ik ben het met AvDijk eens:

- Snoer met stekker aan de linker aansluiting, bruin (of zwart) onder de buitenste schroef, dus bij de printzekering. Blauw midden links.

- Snoer naar de lamp aan de rechter aansluiting, bruin (of zwart) onder de buitenste schroef rechts, blauw midden rechts.
 

JP17

  • #7
Klopt, ik heb de volgorde zoals AvDijk aangaf aangehouden en dit werkt.
Bedankt allen voor het meedenken! :prima:
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu