Tweede bewegingssensor monteren?

Heemsk

  • #1
Hoi,

Wegens een inbraak in mijn woning heb ik een halogeenstraler met bewegingssensor opgehangen.

Omdat ik een brede tuin heb, beslaat de sensor als het donker is helaas niet de hele tuin. Is het mogelijk om een losse bewegingssensor in dat deel van de tuin te plaatsen, of gaat dit mis met de sensor die standaard op de lamp zit?

Bedankt.
 

AvDijk

Vaste Beantwoorder
  • #2
Zelf aan de aansluitingen in de nieuwe lamp mét ingebouwde bewegingssensor zitten, en deze gebruiken op een manier die de fabrikant niet bedoeld heeft, betekent einde garantie en eigen risico op problemen.
Je had beter kunnen proberen aan losse bewegingssensoren en een losse lamp te komen.

Als de lamp aan- en uit gaat, is er dan een 'klik' te horen? In dat geval is er misschien, en op eigen risico, iets mogelijk. Is de (meestal zwarte) draad tussen het blokje met de bewegingssensor en de lamp bereikbaar? Wat voor draden zitten er nog meer op het blokje met de bewegingssensor?
 

Heemsk

  • #3
Hoi bedankt voor de reactie.

Ik had gehoopt dat de bewegingssensor het einde van de tuin zou redden aangezien deze ongeveer 11 meter is en de sensor tot 12 meter gaat. Echter is de hoek van de tuin waarschijnlijk te donker om goed te werken.

Het is een lamp van 15 euro, dus de garantie vind ik niet zo belangrijk. Ik zal morgen eens kijken wat voor aansluiting er aan zit. Anders gaat er gewoon binnenkort een losse lamp en een losse sensor op, die midden in de tuin hangt. Die 15 euro nam ik al op de koop toe.

Ik neem aan dat ik wel twee lampen op een bewegingssensor aan kan sluiten? Dan doe ik gelijk twee zwakkere lampen aan beide zijden van de tuin, in plaats van de stralen die je vanuit de ruimte ziet.
 

Andre69

  • #4
Met twee losse bewegingssensoren en een losse lamp heb je een mooie, nette oplossing. Als je de sensoren parallel zet reageert de lamp als één van beide beweging(warmte) waarneemt.

De bestaande lamp met sensor is niet gemaakt om om te bouwen, en het moet toch minimaal ip44 zijn. Als er dan water in komt werkt het helemaal niet meer.

Zo'n tweede lamp erbij kan natuurlijk ook, het is wat je er zelf voor eisen aan stelt.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu