Isoleren van feestschuur

RoyBreda

  • #1
Beste mensen,

Ik heb een nieuw huis gekocht met daarbij een fraaie garage van 7 bij 4,5 meter. 60 centimeter bakstenen, daarna tuinhout met schuinen pannendak en betonnen vloer. Deze werd door de vorige bewoners gebruikt om een auto in te parkeren, maar wij willen de garage graag omtoveren tot een ruimte voor feestjes etc. Barretje erin, pooltafel etc.

Nu zijn de houten wanden, voorzien van heel wat groeven gaten en spleten, niet geïsoleerd. Deze wil ik graag isoleren met glaswol, steenwol of noppenfolie. Wat is de beste keuze? En in het geval van glas- of steenwol lijkt me dat er plastic achter moet om het vocht niet in de wol te laten trekken. Wat is hier de beste keuze voor?

Alvast bedankt.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #2
Wat bedoel je met 60cm bakstenen?

Voorzetwanden zijn hier al heel veel beschreven, incl. het gebruik van folies.

Wat is de gewenste isolatiewaarde? Noppenfolie isoleert erg slecht. Denk ook aan verwarming en ventilatie.
 

RoyBreda

  • #3
De onderkant van de wanden is opgetrokken met een metselmuurtje voor het vocht. Daarna is er een vervolg aan gegeven met tuinhout.

Het moet enigszins warm blijven en als het kan wat geluid tegenhouden. Er komen uiteraard ventilatie-roosters en er wordt gestookt.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu