OSB achter gips in badkamer icm buitenmuur

Nielson

  • #1
Hallo,

Ben momenteel bezig om een badkamer te maken. Nu zat hier voorheen een slaapkamer met deur naar een platdak. Deze deur heb ik er uit laten halen en hiervoor is in plaats gekomen regelwerk (cls 39x89) met daarop damp doorlatende folie en kunstof rabat. Om het moment zie ik binnen dus tegen het folie aan.

Ik heb hier nu een houten wand van cls extra voor gezet om meer isolatie in kwijt te kunnen. Uiteindelijk zal tegen deze wand de groene gips platen komen.

Maar nu heb ik liever wat meer scheiding tussen buiten en het gips. Is het verstandig om eerst dampremmende folie te plaatsen, daarop osb plaat en direct daarop het gips?
Zou graag wat advies hierover willen hebben, alvast bedankt.
 

Bouwstakker

  • #2
Bijna goed...
de dampdichte folie moet zo veel mogelijk aan de warme zijde. Eerst osb aanbrengen op regelwerk en daarna de folie daarna de groenegips.
succes
 

Tiho

  • #3
Want het dauwpunt zit achter de gipsplaten?
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #4
Wat voor isolatie en hoe dik zou je willen.
Is er ruimte voor ventilatie met buitenlucht, tussen de achterkant van de kunststof rabat delen in de dampdoorlatende folie.
Je kan ook op het regelwerk de dampdichte folie plaatsen vervolgens de OSB en daarna het gips. Zo komen er minder gaatjes in de dampremmende laag als je schroeven met de juiste lengte neemt.
 

Nielson

  • #5
Bedankt voor jullie reacties, ik dacht zelf aan isoleren met glaswol of steenwol (zonder spijkerdeken oid). Ruimte hiervoor is ong 14 cm. Het kunstof is vast gezet op van die latten met inkepingen en voor de rest is er nu al genoeg ventilatie door openingen.

Maar osb als materiaal is dus prima? Ik neem aan het het aan beide kanten wel droog moet blijven, anders heb ik al andere problemen.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu