Vloerverwarming i.c.m. gas + water

Kjeldnoppen

  • #1
Hoi allemaal,

Vorige week sleutel ontvangen van onze eerste koopwoning uit 1983. Het plan is om op de benedenverdieping vloerverwarming te leggen (reflectiefolie met daarop draadstaalmatten). We hebben de dekvloer eruit gehaald, waardoor we nu een 10-15cm dikke betonvloer hebben liggen met daarop de gasleiding + 2 waterleidingen (1 beneden, de ander loopt naar boven).

De waterleidingen wil ik hoogstwaarschijnlijk in de kruipruimte plaatsen ivm legionella, echter heb ik geen idee wat te doen met de gasleiding. Het lijkt een vrij dikke metalen buis te zijn, halverwege de woonkamer splitst die zich in 2e, richting de keuken & naar boven.

Kan ik de VV leidingen over de gasleiding heen leggen? Of mag dit niet? Heb hier vrij weinig informatie over kunnen vinden. Andere ideeën zijn ook zeer welkom! Het liefst leg ik geen nieuwe gasleiding aan.

Alvast bedankt!
 

Marcn88

  • #2
Nieuwe kunstof gasleiding in mantel door of onder de vloer leggen hebt u meerdere punten waar u gas wilt hebben moet u er rekening mee houden dat je een gasleiding onder de vloer niet mag koppelen dan kunt u vanaf de meter beter een 2e leiding trekken en bij de meter koppelen zorg dat de mantelbuis boven de vloer of muur uitkomt
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu