Betonvloer

JeroenBN

  • #1
Voor een aanbouw ga ik eerst een fundering storten en muren opmetselen. Daarna dak erop. Als laatste wil ik de betonvloer storten. Ik zit op zand dus na uitgraven aantrillen, inwateren etc. komt er EPS 100 in te liggen. Hierop wordt het beton gestort. In beton komen staalmatten, aan kanten randisolatie. Op beton zal vloerverwarming komen, afgedekt met dekvloer.

Ik kom er niet helemaal uit of ik de betonvloer aan de fundering moet verankeren of dat ik deze als het ware zwevend kan storten op bovenstaande wijze. Graag input!
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #2
Verplaatst naar de juiste rubriek.
 

Boertje125

Vaste Beantwoorder
  • #3
Waarom niet gewoon een plaat met vorstranden dan heb je maar 1 keer beton nodig.
 

JeroenBN

  • #4
Aan mijn huis zitten twee aanbouwen met daartussen een nis van ca 2,5 m1 breed. Zie bijgaande foto. Omdat we 2,5m1 te smal vinden en de muur aan de linkerkant slecht is, wordt in de linkeraanbouw een nieuwe muur opgetrokken waardoor de aanbouw 3,5m1 breed wordt. De oude muur kan uiteraard pas weg als de nieuwe muur opgetrokken is en de draagfunctie overneemt. Ik kan derhalve niet in een keer storten omdat de oude muur dan in de weg staat.
 

JeroenBN

  • #5
 

Ruudje88

  • #6
Gewoon zwevend storten, niks aan de fundering vast ankeren. De randisolatie zorgt ervoor dat je betonvloer kan werken en niet gaat scheuren.

Ik heb destijds mijn vloer zo gestort:
- Uitgegraven en een goed aangetrilt zandbed gemaakt
- Plastic bouwfolie gelegd
- daarop 100mm PIR platen
- randisolatie aangebracht
- 6mm wapeningsnetten hieropgelegd op afstand gehouden dmv stukken trotoirtegel
- 10/11cm beton gestort
- 30mm alu/alu PIR platen hierop (houd de warmte van de vvw in de smeervloer.)
- wederom randisolatie
- gegalvaniseerde netten met vvw
- 7cm afsmeervloer
- natuursteen vloer

Succes!
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu