Wat voor lichtschakelaar heb ik nodig?

Ssaarr

  • #1
Ik had een wisselschakelaar gekocht inbouw, maar deze past niet in de muur, hij is te groot.
Wat voorn schakelaar heb ik nodig voor dit punt? Zie foto



Eén foto voldoende - mod
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #2
Indien het een standaard inbouwdoos is, zou daar elke (enkelvoudige) inbouwschakelaar in moeten passen. Maar misschien is het geen echte inbouwdoos, maar zo'n doosje dat eigenlijk bedoeld is voor opbouw? Daar passen dan alleen heel ondiepe inbouwelementen in (is er ook eigenlijk niet voor bedoeld).

Geef anders even aan wat je met 'te groot' bedoelt. Verder zou het handig zijn te beschrijven of de betreffende lichtpunten vanaf 1 of vanaf 2 plekken geschakeld kunnen worden.

Vanaf 1 plek heb je geen wisselschakelaar nodig maar een serieschakelaar, dat is een dubbele aan/uit schakelaar in één behuizing. Vanaf 2 plekken heb je een dubbele wisselschakelaar (ook in één behuizing) nodig.

Een dubbele wisselschakelaar is beduidend duurder dan een serieschakelaar dus als het niet nodig is...

Misschien ook handig foto's te plaatsen van de achterkanten van oude en nieuwe schakelaars en van het gat in de muur als de schakelaar er uit is. 3 x dezelfde foto helpt niet echt. :wink:
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu