Opbouw bouw badkamer

Melvinv

  • #1
Daar ben ik weer! We hebben nog niets gedaan of ik zit al met tig vragen.

We gaan lewisplaten op de houten balken schroeven en hier lichtgewicht beton op storten. Nu zullen we moeten beginnen met het versterken van de balken. Wat kan ik gebruiken om in de hoogte te versterken? En kan ik eventueel een stalen plaat aan de zijkant ertegen schroeven? Versterken is nodig omdat er een ligbad van 170x70x40 komt.

Vervolgens de isolatie tegen de randen aan en de lewisplaten leggen en schroeven. Deze aarden met een aardmat? Of de aardmat op het beton gebruiken? De afvoeren plaatsen zodat deze in het beton mee kan? We willen een wc plaatsen maar er loopt nog helemaal niks aangezien het nu nog een slaapkamer is. Ik denk dat het een metertje is dat de afvoer naar links moet voordat deze recht omlaag (via de meterkast zo de kelder in) kan. Hoe ga ik dit oplossen?
Ook loopt er een gasleiding in de hoek. ik begreep dat het geen probleem was om deze in het beton mee te storten. Deze leiding gaat naar de zolder dus ik moet een koker of iets plaatsen waar later overheen getegeld kan worden. Dit zal ook handig zijn voor de ontluchting naar boven. Ik was aan het denken om de ontluchting aan te sluiten op het punt waar alle afvoeren samen komen. Kan dit?

De leidingen bovenop het beton leggen en dit in cement storten? Aangezien de afvoer 50 is komt er een vrij dikke laag beton op voordat de leidingen gelegd kunnen worden (overigens henco meerlagenbuis leiding) ik heb begrepen dat die leidingen niet in het beton mee mogen.

Sommige zeggen dat ik de vloer niet hoef door te storten onder het bad maar dan is het niet waterdicht. Is er een andere oplossing? Zo een dikke laag beton en een vol bad is ook weer een flink gewicht.

Mijn vrouw en ik hebben nog nooit een badkamer gemaakt en gaan de gehele verbouwing samen doen. Sorry voor de 101 vragen. Alvast bedankt!
 

Marcn88

  • #2
U mag de gasleiding niet zomaar wegtimmeren in een koof dan moet de gasleiding voorzien worden van een mantel,
u kunt de lewis platen aarden dan heb je en vereffening
de standleiding kunt u door laten lopen door het dak voo be en ontluchting
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #3
Opdikken van houten balken kan op meerdere manieren. Geef eerst even de balkafmetingen, hoh. en overspanning.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu