Keuken aanbouwen achter woonkamer

Guido2377

  • #1
Hallo beste mensen,

We willen achter de woonkamer een keuken gaan bouwen van 3 bij 6 meter en 2,50 hoog.
Keuken komt tussen de woonkamer en de garage in.
Nu is het probleem, waar de keuken moet komen is nu teras en ligt een beton laag van 20 cm gewapend beton over de hele oppervlakte.
Nu heb ik me laten vertellen dan dat te weinig is ivm vloer isolatie wat er op moet, ik heb ongeveer een kleine 10 cm over daarvoor.
Andere probleem is de fundering van de muren is natuurlijk ook maar 20cm dik, en volgens sommige mensen moet dat 60 cm zijn.
Dus moet andere woorden moet de vloer eruit, of hebben jullie andere ideeen ?

We horen het graag en alvast bedankt voor het mee denken

Guido
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #2
Als het beton wat buiten ligt niet voldoet als fundering, moet het weg. Beter maar in één keer goed doen zou ik zeggen.

Wordt het door een aannemer gedaan? Dan zou die moeten kunnen beoordelen wat er moet gebeuren.
 

Guido2377

  • #3
We gaan het zelf doen.
Het punt is 20cm gewapend beton voor de vloer zou genoeg zijn, maar de fundering voor de muren is dat te weinig, ze zeggen 60cm.

Dan zou ik aan de zijkanten weg moeten gaan halen maar dat is een heel karwei.

Hoor graag jullie advies
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #4
Aan een bestaande vloer kan je best een vorstrand maken. Je kan stekken inboren.

Denk wel even goed na over vloerisolatie. Zeker in relatie tot de vloerhoogtes.

Plaats eens wat foto's. Het beste is ook de aanbouw even op tekening te zetten. Dat maakt het een stuk makkelijker beoordelen hier.
 

Poster

  • #5
Hallo

Laat eens bepalen door een bouwkundige of u niet moet pulsen.

18 m2 aanbouw kan best zwaar zijn.

Grt.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #6
Andere probleem is de fundering van de muren is natuurlijk ook maar 20cm dik, en volgens sommige mensen moet dat 60 cm zijn.
Begrijp ik het goed dat u met de fundering de rand van de betonplaat bedoeld ?
 

Guido2377

  • #7
Hallo

Heb een tegelvloer als tuin nu van 3 bij 6 meter.
De hele tegelvoer ligt in gewapend beton van 20cm dik

Nu willen we op dat stuk een keukenblok gaan plaatsen van 3 bij 6, dus aan de buitenzijden van de vloer komen de muren, vandaar dat ik bang ben dat die 20cm dik niet genoeg zijn.
Heb me laten vertelllen dat de fundering een 60 cm dik moet zijn.

Ander punt is dat er gezegt wordt dat ik vloer isolatie moet leggen en ik hoog uit een kleine 10 cm hoger kan als de vloer nu is ivm aansluiting op de woonkamer.

Nu is mijn vraag wat is jullie advies vloer wat er nu ligt eruit halen of is er een andere optie ?
 

Poster

  • #8
Laat er een bouwkundige naar kijken.

Als later de boel verzakt, zit u echt in de problemen.

Grt.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #9
Je herhaalt wat je al eerder hebt gezegd. Je kan ook onze vragen beantwoorden als wij je moeten helpen.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu