Schema en plan zelf tekenen.

128MB

  • #1
Hoi,

Intussen is alles in orde van onze installatie behalve eendraadsschema, dit moet dit jaar af en gekeurd worden dus de tijd dringt.

Ik heb reeds een beetje AutoCAD ervaring en een schets gemaakt maar ik ben bang of het wel gedetailleerd genoeg is.




Moet ook nog zelf beginnen aan een schema maar denk dat dit voor mezelf nogal complex is omdat er 2 verdeelborden zijn en 3 fasen.
 

Peter_H

  • #2
Wat ik zie is een situatieschets die met de zwarte achtergrond slecht leesbaar is en waarvan het bovenste deel is weggevallen. De aanduiding van de stroomkringen ontbreken nog.

Maar wat is eigenlijk je vraag?
Gaat het om een nieuwe installatie die al is aangelegd? Dan heeft de elektricien toch zeker eerst de tekeningen gemaakt?
 

128MB

  • #3
Hoi

het is gewoon een screenshot als voorbeeld van autocad.

Heb intussen al heel makkelijk een eendraadschema gemaakt in paint en ik denk dat het wel goed is :)

 

Peter_H

  • #4
Ik denk het niet.
Het is niet goed leesbaar, maar ik meen toch echt te zien de kabel van kring A, verdeelbord 1, van 5g2,5 wordt afgezekerd met 32A.
 

128MB

  • #5
Hoi

bedankt voor de reactie, sorry de kwaliteit van de foto vermindert op het forum.

Ik ben mis, deze is 5g4mm2.

Vuur is 2fase zoals aangesloten was in de woning en oven 1 fase (heeft gewoon een 230v stekker uit de winkel)
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #6
Je kan in autocad de achtergrond ook op wit zetten. Het zwarte is nog uit het dos-tijdperk :roll:
 

128MB

  • #7
Continue naar wit kijken doet pijn aan de ogen, ik hou van het zwart :)
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu