Welke lampen op deze transformator

Kourni

  • #1
Hallo
Ik wil onder de keukenkast nieuwe armaturen/lampen hangen maar weet niet juist welke wattages ik kan gebruiken op de transformator (zie foto) die nu geïnstalleerd is. De transfo vervangen is geen optie want dan moet een deel van de keuken uitgebroken worden. Ik heb een Ikea led balkje geprobeerd, maar dat brandt heel zwak. Liefst zou ik led hebben.

 

Andre69

  • #2
De transformator is voor halogeen verlichting gemaakt.
Je zou kunnen proberen om er er LED op aan te sluiten.

Meestal kom je daar wel mee weg.

Wel moet je zorgen dat het minimaal vermogen wat op de trafo staat afnemen (35 Watt)
Dus de som van wattages van de lampen moet 35 Watt of groter zijn.

Om hoeveel lampen gaat het?

Een transformator zo inbouwen dat je er niet meer bij komt is niet handig. Dat ding zal een keer stuk gaan.
 

Kourni

  • #3
Het zijn 3 lampen.
Aan de transfo kan ik wel aan maar de kabels zitten achter de kasten weggewerkt. De huidige kabels aansluiten op een nieuwe transfo is misschien wat moeilijk met andere stekkertjes of is het universeel?
 

Andre69

  • #4
Universeel is het niet. Er zijn meerdere soorten. Maar het ligt er aan wat voor trafo je koopt. Als deze aansluitklemmen heeft die je aan moet draaien, is het niet zo moeilijk. Dan stekkertje eraf, aanstrippen, aderhulsje erom en aansluiten.

Met stekkers, kan je er gewoon een passende aanzetten. (Of een trafo zoeken die op bestaande stekker past.

Moeilijk is het niet, je moet het even weten.

Mocht je er niet uitkomen, maak even een foto van de verbinding.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu