Klapbare handgreep voor in toilet gezocht

BertPleizier

Vaste Beantwoorder
  • #1
Sinds kort heeft mijn moeder wat (kleine) aanpassingen in haar huis nodig om haar dagelijkse doen en laten wat makkelijker te maken en vooral veilig te houden.

Na 94 jaar wordt opstaan vanuit een stoel wat lastiger. Ze heeft sinds vorig jaar een mooie op maat gemaakte sta op stoel die nu z'n dienst gaat bewijzen.

Het volgende aandachtspunt wordt het toilet. Ook hier van opstaan wordt lastig. Aangezien het fonteintje niet gemaakt is om jezelf aan op te trekken zijn we gaan rondkijken naar een beugel. Niet voor naast het toilet, maar recht voor het toilet. Helaas is de ruimte / indeling zodanig dat een muurbeugel precies in de weg zit als je opstaat van het toilet.

Mijn gedachte ging daarom uit naar een greep die naar beneden hangt aan de muur en die - als je er aan trekt om op te staan -van de muur af kan scharnieren. Zoiets als op de foto (denk de wc-rol even weg):


Weet iemand of zoiets te koop is? Bij de bouwmarkten en zorgwinkel vinden we alleen de standaard beugels.
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #2
Is het niet handiger om de beugel verticaal te plaatsen aan één of beide zijkanten van de wand tegenover de wc pot?
 

Poster

  • #3
Hallo

Google eens op "wegklapbare handgreep douch/toilet" dan komt u een hoop hulpmiddelen tegen.

Zoek ook eens bij b.v. zorgwinkels.

Of handgreep triangel.(papagaai ziekenhuisbed)

Grt.
 

BertPleizier

Vaste Beantwoorder
  • #4
Frank schreef:
Is het niet handiger om de beugel verticaal te plaatsen aan één of beide zijkanten van de wand tegenover de wc pot?
Het probleem is dat daar aan de ene kant het fonteintje in de weg zit en aan de andere kant zit de deur, waardoor de inloop opening nog smaller wordt.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #5
Ik zou er eens aan gaan denken het fonteintje eruit te halen als die de ruimte erg beperkt, je moeder zal in de toekomst alleen meer hulp nodig hebben en dan zit de fontein toch lelijk in de weg.
Er zijn dan ook meer mogelijkheden tot het plaatsen van beugels etc.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu