Baby wipstoel

Maikel1989

  • #1
Deze wipstoel met nieuwe batterijen, wil dus niet werken. Ik zelf het idee, dat hij gewoon niet genoeg stroom krijgt.



Nou zat ik er aan te denken om het stoeltje te voorzien van direct stroom met een stroomdraad dus. Maar hoe kan ik dit het beste doen en voor het veiligst, ik wil namelijk niet dat me zoon een bijzondere kapsel krijgt of uit de stoel vliegt vanwegen te veel stroom.
Is dit dus mogelijk en wat heb ik er voor nodig.

Groetjes
Maikel
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #2
Niet aan beginnen! Als de stoel niet voorzien is van een adapteraansluiting moet je niet met wat dan ook voor een geïmproviseerde aansluiting gaan knoeien. Je neemt dan risico's die je niet moet nemen. Dat is die stoel niet waard. En je zoon te waardevol!

Wat je wel kunt doen is de contacten van de batterijhouder grondig schoonmaken met alcohol of contactspray. Vaak zitten er oxidatieplekken op en ontstaan er daardoor slechte contacten.

En meet de batterijen even na: zou niet de eerste keer zijn dat je denkt dat de batterijen vol zijn, maar dat deze (bijv. door langer bewaren) inmiddels leeg zijn. Universeelmeter op 2 Volt bereik en stuk voor stuk meten: minstens 1,5 V bij alkalinebatterijen. Je zou ze zelfs kunnen meten onder 'last' dwz terwijl ze in het 'apparaat' zitten en deze aan staat.

Voor zover ik kan zien als ik de foto uitvergroot zijn de batterijen geen alkaline, maar zink/lood 'high energy'. Die gaan niet zo lang mee en vooral: je kunt ze maar kort bewaren (vooral als ze niet koel bewaard worden). Alkaline batterijen zijn wat dat betreft beduidend beter!
 

Poster

  • #3
Hallo

Als er nieuwe batterijen in zitten, en hij werkt niet, is er dus een defect.

Zoek het defect, en repareer dat.

Als u in de vraagstelling al aangeeft niet te weten wat u nodig heeft en of het kan, lijkt het mij niet veilig dit zelf te gaan ombouwen.

Grt.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Batterijen op de goede manier geplaatst ?
 
Gerelateerde onderwerpen Antwoorden Datum
4
1
1
2

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu