Wand isolatieplaten i.p.v houtwerk+rockwool

Onemanshow85

  • #1
Goedendag,

ik wil een wand van binnen isoleren. Nu ben ik bekend met de gangbare methode van stijl en regel werk met steenwol en gipsplaten. Maar mij vraag is het volgende; bestaan er isolatieplaten die direct gestuct kunnen worden?

Alvast hartelijk dank?
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #2
Er bestaan diverse soorten plaatmateriaal dat gipsplaat en isolatiemateriaal combineert. Dat kan een combinatie zijn van gipsplaat met polystyreen of van gipsplaat met pur (polyurethaan isolatie).

Dit soort materiaal vind je eenvoudig door te googelen met gipsplaat met isolatie.

Je hebt het bij sommige leveranciers in allerlei diktes, en naar keuze ook nog met afgeschuinde randen (makkelijker voor het stuken).

Bezwaar ervan zou kunnen zijn dat er geen dampremmende laag in zit. Maar misschien heb je bij dergelijke combinaties hgeen dampremmende laag nodig. Ik weet namelijk zelf namelijk of polystyreen / pur isolatie al of niet dampremmend is.

Ik zou zeggen: kijk eerst eens bij die link en kijk dan naar commentaar hier want ik ben geen deskundige op dit gebied. :wink:
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #3
Je zou geen dampremmende laag nodig hebben als de volgende laag na het isolatiemateriaal meer dampopen is als het isolatie materiaal.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #4
Buitengevelisolatie wordt heel vaak direct gestuct. Dan moet er volgens mij wel wapeningsgaas meegestuct worden.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu