Gasblok Smart Kompakt bruikbaar op Kombi Kompakt?

LeerlingNoob

  • #1
Ik heb een nieuw Siemens gasblok geregeld die een monteur gaat gebruiken voor de vervanging van een defect gasblok van mijn Kombi Kompakt HRE 28/24 uit omstreeks 2006. Het betreft een Siemens set, dus de ontsteekunit zit er ook bij.

Bij aankomst bleek het voor de Smart Kompakt HR/HRE te zijn. De vorm ziet er iets anders uit en de ontsteekunit is TQG43, terwijl op mijn Kombi Kompakt een TQG33 zit. Alle specificaties zijn hetzelfde.

Is deze set gewoon te gebruiken op mijn HRE Kombi Kompakt?
 

JeffreyD94

  • #2
Ik heb ff voor je gekeken bij de groothandel.
Dat moet als het goed is de juiste zijn, in maand 6 in 2011 hebben ze een andere type genomen.

Laat voor de zekerheid je monteur ff met de fabrikant bellen bij twijfel. Maar dit is wat de groothandel kwa informatie doorgeeft.

Hoop dat dit je helpt.

Hier de afbeelding van het oude gasblok:


Hier de afbeelding met ontsteekset:
 

LeerlingNoob

  • #3
JeffreyD94,

Superbedankt voor het meedenken/zoeken. Die 2011 versie is het zeker niet ontdekte ik ook. Ik had vanmiddag nog contact met Warmteservice die ook alleen deze versie die ik nu nieuw heb liggen nog aanbied en aangaf dat die gewoon bruikbaar was ter vervanging.

Lijkt me dat we zo bevestigd hebben dat het zogeheten 'smart kompakt' compatibel is met de 'kombi kompakt'. Voor iemand anders die een defect gasblok moet vervangen is het goed om te weten dat je deze inclusief ontsteekunit moet aanschaffen.

Monteur is overigens vandaag langs geweest; het gasblok is NIET vervangen omdat de monteur aangaf dat problemen hiermee danwel de ontsteekunit normaliter niet zo inconsequent was als dat ik er last van had. De lamellen bleken bij openen nogal geoxideerd te zijn. Zijn theorie is dat de foutmelding hierdoor is ontstaan. De CV loopt nog prima dus dat zou mogelijk toegevoegd kunnen worden aan het rijtje symptomen voor foutcode 4. In het vervolg toch frequenter laten checken die CV :oops:
 

LeerlingNoob

  • #4
Of toch niet?

Storing 4 is teruggekeerd. Zo draait de ketel 4, 5 dagen goed, zo ontstaat het probleem een paar keer achterelkaar.

Aldus de monteur zat het probleem niet in het gasblok omdat de foutcode met meer regelmaat zou ontstaan. Is dat waar?
 

Panic

  • #5
We beoordelen geen werk, maar het gasblok/trafo is een goede kandidaat voor de oorzaak,
 

Utreg

Vaste Beantwoorder
  • #6
Gasblokset vervangen, dan afstellen op co/co2 dan is u probleem opgelost.
Code 4 is zuiver een gasblok euvel.

Artikel: 074977

Succes
 

LeerlingNoob

  • #7
Binnenkort laat ik het uitvoeren dan. Laat de uitslag wel weten.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu