Afvoer aansluiting bij verplaatsing wasmachine

Ciewy

  • #1
Goedendag,

Mijn wasmachine staat nu in de kelderkast en wil ik graag naar de eerste verdieping verplaatsen. In de kelderkast zit een 40mm afvoer. Die gaat uiteindelijk naar de afvoer van de spoelbak in de keuken, die naast de kelderkast zit, ook 40mm.

De plek waar de wasmachine moet komen te staan is qua afvoer (met alle bochten enz) ongeveer 5 meter verder (net iets minder).

De vraag is nu: gaat dit werken? Ik begreep dat een wasmachine afvoer officieel 50mm moet zijn?

Op de huidige plek hebben we overigens geen problemen met de afvoer.

Alvast bedankt!
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #2
Als je de afvoer op de 1e etage nog moet aanleggen zou ik voor 50mm gaan.
Sluit je die afvoer aan op de standleiding?
 

Ciewy

  • #3
Dank voor de vlotte reactie. Mijn plan was eigenlijk om die afvoer in de kelderkast te verlengen... Ik kan daar natuurlijk wel een 50mm leiding naartoe brengen.

Als ik op een grotere buis aan moet gaan sluiten dan is de enige optie die ik heb via het toilet, alleen zal dan waarschijnlijk daar de tegelvloer opengebroken moeten worden. Dat hoop ik eigenlijk te kunnen voorkomen.

groeten
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #4
Ik zou dan in ieder geval met 50 mm naar de kelderkast gaan.
Mocht je alsnog problemen krijgen dan is dat deel in ieder geval al in orde.
 

Ciewy

  • #5
Bedankt, ik ga er eens even goed over puzzelen, maar ben in elk geval al een stuk verder.


groeten!
 

Klus 2cv

  • #6
Kan je die afloop van de wasmachine ook al voor zien van een splitsing voor een condens droger. Dit spaart last voor later. : :idea:
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu