Resol plus minerale wol onder dakbeschot

Beijert

  • #1
Goedendag,

Na jaren meelezen heb ik zelf een vraag.


In onze nog aan te schaffen woning uit 1898 dient er dakisolatie te komen. Op het moment bestaat het enkel het dakbeschot met pannen, geen folies e.d.

Buitenlangs isoleren heeft uiteraard mijn voorkeur maar dan kom ik soms wat lastig uit met de goten of ik zou nog dunner moeten isoleren dan nu.
Ik kwam op het net resol isolatie platen tegen die 20mm minerale wol bezitten aan één zijde. Die zou ik dan met het wol aan de binnenzijde tegen het dakbeschot kunnen plaatsen en door de lichte druk alle oneffenheden wegwerken.

Op deze manier werk ik qua isolatie van binnen naar buiten damp opener, lijkt me prima toch? Uiteraard komt er nog dampdichte folie aan de binnenzijde voordat er gips tegenaan zit. Later wanneer de prachtige sneldekkers d'r af getikt worden zal er nog een folie buitenlangs komen
Qua dikte zit ik aan een totaal opbouw te denken van zo'n 10cm. Dan loopt er een 25mm resol isolatie aan de binnenkant van de gordingen langs en blijven de spanten voor 60mm zichtbaar, vind mijn vrouw mooier..

Gaat dat zo een beetje werken?


Mark
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu