PVC loose lay

Karin1989

  • #1
Hallo,

Over een paar maanden krijg ik de sleutel van mijn nieuwbouwwoning. Ik ben me nu aan het verdiepen in de vloer voor de begane grond.
Mijn voorkeur gaat uit naar een PVC vloer. Op de begane grond is vloerverwarming aanwezig.
Nu zit ik te denken aan de loose lay variant. Het voordeel hiervan vind ik dat ik het zelf kan leggen en het er makkelijk uit te halen is voor een eventuele toekomstige verhuizing of als ik een nieuwe vloer zou willen.
Op internet kan ik weinig ervaringen vinden van mensen die deze variant hebben, dus ik hoop dat hier mensen zijn die zijn of haar ervaring willen delen!

Alvast bedankt!
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Hebt u wel goed begrepen dat die vloer verhuisbaar is ?
Loose lay vloeren worden, voor zover mij bekend, op de ondergrond gelijmd, het lijkt mij onwaarschijnlijk dat u de vloer er weer heel uit krijgt.

In uw geval zou ik kiezen voor click pvc vloer met dunne ondervloer, die is gemakkelijk te leggen en met enige voorzichtigheid opnieuw te gebruiken.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Mijn fout, ik had de duurdere soort ook moeten meepakken.
Ik vind 5 mm trouwens niet zo dik dat ik er veel vertrouwen in heb dat het goed blijft liggen, vooral niet bij ravottende kinderen maar ik kan me vergissen.
Het is belangrijk de vloer heel goed vlak te maken.

Ik heb om die redenen klik-pvc gekocht met een dunne ondervloer, is meermalen verhuisbaar en sommige merken hebben ze ook voor vloerverwarming.
Die bij mij zijn 7 mm dik en voor veel minder geld, scheelt 30 % en met 25 jaar garantie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu