Wasmachinekraan plaatsen op horizontale leiding

Deam

  • #1
Ik wil graag een wasmachinekraan plaatsen op de plek waar voorheen een aansluiting voor een kraan heeft gezeten.
Dit is een foto van de situatie:



Hoe kan ik dit het beste aanpakken? De muurplaatjes die je normaal gesproken gebruikt zijn voor leidingen die verticaal over de muur lopen. Het betreft een koudwaterleiding van 22mm.
 

Roykes

  • #2
Koudwater leiding netjes afzagen, schroefbus 1/2"-15 knel erop knellen, kraan netjes verpakken met hennep of loctite en vastdraaien.
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #3
Er bestaan ook muurplaten met een achterinlaat.

En even los van je vraag: als je de warmwaterleiding die er ook nog zit niet meer gebruikt kan je die beter bij het begin van deze leiding afwerken met een afsluitdop.
Zo voorkom je legionella besmetting door stilstaand water in je drinkwatersysteem.
Lange stukken dode leiding zijn een gevaar voor de gezondheid.
 

Deam

  • #4
Bedankt voor de reactie's. Die achterinlaat is voor zover ik kan zien alleen met soldeerkoppeling, klopt dat?

Schroefbus is een mooie optie, is dat nog stevig genoeg daar ik de schroefbus niet aan de muur kan vastzetten?

Wat betreft de warmwaterleiding, deze loopt weg in de dekvloer ik zal kijken of ik dit nog op een eerder punt kan afdoppen.
 

Roykes

  • #5
Als je schroefbus redelijk dicht op de muur zet, moet dat geen probleem zijn. mocht je het toch graag extra vast willen zetten, kun je er een knie op solderen en een muurplaat er boven zetten. mooier is het niet, wel steviger.

al verwacht ik dat de schroefbus wel voldoet.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #6
(Knel)knie erop, stukje pijp en achter de (knel)muurplaat een stukje hout, zeer stevig.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu