Leisteen tegel verzagen tot specifieke maten

Led

  • #1
Ik weet niet of deze hulpvraag hier is toegestaan maar niet geschoten is altijd mis.

Ik ben zelf luidsprekers aan het bouwen, en wil de voet en zijwanden van leisteen maken.
- Ik heb 4 rechthoeken nodig van 92x22cm (de wanden), en 2 rechthoeken van 24x26cm.
- Ik heb een leisteen tegel op het oog van 100x100x1.5cm; 2 tegels zou genoeg moeten zijn om dit uit te zagen.
- Ik heb zelf wel een haakse slijper, maar ik vrees dat ik daarmee nooit mooie rechte lijnen zal kunnen maken...

Ik denk dat ik dus een tegelzaagtafel nodig heb om dit goed te kunnen doen..?
Eentje aanschaffen voor dit eenmalig gebruik zie ik niet zitten - ik zou 'm ook nergens kwijt kunnen.
Ik heb gekeken naar huur, maar dat kost al vele malen meer dan het materiaal en de vraag is of ik er zelf goed mee overweg zou kunnen.

Ps.
Bij de professionele natuursteen handel willen ze enkel hun eigen materiaal zagen en dan ben ik opeens 450 euro kwijt, terwijl 2 tegels bij elkaar net 80 euro kosten....
Dat krijg ik budgetair dus niet voor elkaar bij mijn vrouw ;)
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Zoek een tegelzetbedrijf, voor een kratje bier of een slagroomtaart hebt u de tegels netjes gezaagd.
 

Cyruse

Vaste Beantwoorder
  • #3
Watergekoelde tegelzaagmachine is qua huur ongeveer 30-40 euro. Is dat zo onoverkomelijk? Je kan er ook perfect recht en in verstek mee zagen.

Eerst even oefenen met een oude tegel o.i.d.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu