Tadelakt op verstevigd groen gipskarton

SuzanneK

  • #1
Wij zijn op onze zolder bezig een slaapkamer te realiseren en aan een zijde komt een bad en een wasbak te staan. Wij hebben op het stuk (deels) schuine wand achter het bad een voorzetwand met groene gipsplaten net afgewerkt met geelband. Nu willen wij graag tadelakt op die muur en op de achtermuur (voorzetwand met gipsblokken). Na enig speurwerk kom ik verschillende informatie tegen mbt tadelakt over plaatmateriaal. Waar de een zegt dit absoluut af te raden lees ik elders (bv op het productinformatieblad van een bekend tadelakt merk) dat het - na enige bewerkingen- wel kan. Ik hoor graag jullie deskundige mening over mijn plan van aanpak. Het is een redelijk grote open ruimte (ca 35m2 dus erg vochtig zal het niet worden door het bad-gebruik)

Ik ben van plan eerst een primer op basis van caseïne aan te brengen dan wel een flexegalisatie (mag merk niet noemen). Daarna een laag op basis van kalkzand waarin ik glasvezel/stucgaas als versteviging wil aanbrengen. Tot slot spatcement voor een betere hechting. Als ik het goed begrijp zou de tadelakt dan goed moeten hechten en minimaliseer ik de kans op scheurtjes en rottende achterplaten en andere narigheden :/
 
Gerelateerde onderwerpen Antwoorden Datum
6
6
1
2
1
4

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu