Stucwerk laat los - bol staand stuc werk

Robdesch

  • #1
Afgesplitst van dit topic - mod

Snap dat het al enkele jaren geleden is dat dit onderwerp werd gelezen maar omdat dit exact hetzelfde probleem is als wat wij nu ervaren wild eik het toch even proberen.

Heb dus hetzelfde probleem als jullie. Nieuwbouw en nu na 3,5 jaar op enkele plekken bol staand stuc werk wat uiteindelijk scheurt en waar ik het dan maar helemaal weghaal tot waar het stuc werk weer wel vast zit..

Hadden jullie uiteindelijk nog een uitleg gekregen hoe dit kan gebeuren?
Ook bij mij geen vochtprobleem. alles is kurkdroog.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #2
Voor jou dezelfde vragen als in dat andere topic.

Maar eigenlijk moet je terug naar de aannemer. Vraag hem eerst maar om een reactie.
 

Robdesch

  • #3
Das ook een probleem want met de aannemer hebben we geen contact meer.
Buiten het stukwerk waren er destijds tijdens afbouw nog veel meer problemen waar we uiteindelijk niet meer samen uit zijn gekomen en toen hebben we alles maar gelaten zoals het was. dit is heel in het kort maar je kunt je voorstellen dat hier eerst heel veel negatieve energie in is gaan zitten alvorens deze beslissing te maken.

Ons hele huis is van boven tot onder gestuct. dit zijn heel veel m2. (inhoud woning weet ik wel dat is 1100 m3) en de gebruikelijke scheurtjes tussen muren en plafonds en dergelijke hebben we op verschillende plaatsen maar dat hoor t ook bij het "zetten" van een huis.

Op 3 plekken hebben we dus het euvel wat in dit topic wordt besproken en ik vroeg me af of dit dan bijvoorbeeld puur en alleen kan komen omdat er op die plekken misschien geen voorstrijk is gebruikt? Vochtmeter geeft aan dat het zeker geen vochtprobleem is.

info over voorstrijk etc kan ik je helaas niet meer geven daar ik geen contact meer heb / wens met de aannemer.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu