Dakraam verven

JT48

  • #1


Hallo,

Zo ziet de binnenkant van onze dakraam eruit. Heb aan een andere kant al geschuurt, gegrond en geverfd. Je blijft het relief erdoorheen zien.Ik weet niet hoe ik dit egaal kan verven.Moet ik het eraf krabben? Heb het al aan een andere kant geprobeerd maar je ziet het er dwars doorheen. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit moet aanpakken.

Bij voorbaat dank.

JT
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Goed schuren, laten drogen, in de grondverf, plamuren, schuren, grondverf, heel licht schuren, goed stofvrij maken en aflakken.
 

Poster

  • #3
Hallo

Of alles eraf schuren, of schuren en de relief plekken alleen 2x voorgronden, en glad plamuren.

Daarna alles, na het tussen schuren weer gronden, zonodig twee keer.
Dan weer tussen schuren, en twee keer aflakken.

Let wel: tussen elke laag licht schuren.

Maar het eenvoudigste is alles schoonschuren tot het basishout, en opnieuw opbouwen, met gronden/plamuren/schuren/gronden/schuren/aflakken.


Grt.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Ik zal wel dyslectisch zijn maar dat stond er toch al ?
 

JT48

  • #5
Ik heb alleen plamuur nog niet gebruikt. Ik ga alle stappen overnieuw doen en nu ga ik plamuur gebruiken.
Dank.
 

JT48

  • #6
Hier is het dan. Ik laat jullie toch weten hoe het geworden is. Ik heb nog nooit plamuur gebruikt maar het ziet er voor een amateur als ik ontzettend goed uit. In jullie ogen zal het wel mee vallen maar ik wil jullie bedanken voor het advies.

 

Poster

  • #7
Keurig.

Grt.
 

Aristonos

  • #8
Dat raam zelf...was dat al wit uit de fabriek of heb je dat zelf wit geschilderd ?
 

JT48

  • #9
Dat raam heb ik zelf geschilderd. Zag er ook verschikkelijk uit. Schimmel aan de binnenkant enz.

Groet JT
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu