Wat te doen bij 1 cm dik stucwerk bij deurkozijn?

Wendyvbr

  • #1
Hallo klussers!

Vandaag zijn bij ons de badkamer en keuken gestuucd. Van tevoren was ons al het één en ander verteld wat we moesten doen aan voorwerk, maar er is ons niet verteld dat we smeer- of koplatten op de deurkozijnen moesten aanbrengen (na achteraf wat rond te hebben gelezen zag ik dat dat meestal wel wordt gedaan). De oude koplatten hadden we er al afgehaald bij het strippen van de hele woning.

Nu hebben ze bij het stucen, waarbij ze een vrij dikke laag hebben moeten aanbrengen, half over het deurkozijn heen gestuucd, waarbij het gedeelte aangrenzend aan het kozijn niet gelijkmatig en niet recht is. Aangezien het zo'n dikke en ongelijkmatige rand is, vroeg ik me af hoe we dit het beste netjes weg kunnen werken? Een koplat op het stucwerk plakken en het hoogteverschil bij het kozijn opvullen o.i.d.?

Ik hoor graag tips! Alvast bedankt!
 

Matthijsstar

  • #2
Misschien is het handig om een foto te plaatsen om de situatie beter te kunnen in schatten
 

Wendyvbr

  • #3
Ja sorry, bij deze. Hopelijk is het hiermee een beetje duidelijk. Zo niet dan kan ik zodra ik weer in het huis ben een betere foto maken.



Ik kwam ook nog op het idee om misschien een hoeklat/hoekprofiel te gebruiken die over de stucrand heen valt voor een strakke overgang.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Koplatten uitfrezen zodat ze over het stucwerk passen.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #5
Het stucwerk wat over het kozijn heen zit moet verwijderd worden.

Ik zou de stucadoor terug laten komen. Hij had zelf even latjes kunnen plaatsen.
 

Poster

  • #6
Hallo

Met een stanley mes langs een rij kozijnbreed het stucwerk wegsnijden.

Dan een koplat op het kozijn, en de kier lat/stuc afkitten.

Grt.
 

Wendyvbr

  • #7
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga wel even verhaal halen bij de stucadoors en ook de genoemde ideeën uitproberen!
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu