Houten gevel isoleren, dampdichte folie niet nodig?

Marcel1983

  • #1
Dag,

onze woning uit 1975 waarvan de gevel uit een houtenframe bestaat, willen we beter gaan isoleren. Ook willen we de huidige gevelbekleding die asbest bevat gaan vervangen door HPL platen.

Wat ik inmiddels min of meer begrepen heb is dat een goede toepassing van isolatie bestaat uit,

warme zijde
---------------
dampdichte folie
pir alu met caching (50mm)
dampopen folie
gevelbekleding
-------------
koude zijde







ik zie alleen niet hoe ik de de dampdichte folie moet toepassen want de folie kan ik niet achter de balken in zijn geheel doortrekken. Ik moet tussen de balken werken (1 meter afstand tussen, 4 secties in totaal). Dit betekent dat ik de dampdichte folie als 4 losse stukken moet toepassen. Mijn vraag is of ik deze dampdichte folie ook weglaten en alleen volstaan met de dampremmende aan de buitenkant? Zoals je op de foto kunt zien zit er aan de warme zijde een grote plaat die de over de hele breedte van deze 4 balken zit. Vanaf de buitenzijde gezien is deze plaat groen, en deze lijkt ook al een soort laklaag te hebben.

Alle ideeen zijn welkom!
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #2
3 cm ruimte tussen isolatie en de HPL en deze ruimte ventileren met buitenlucht dan heb je geen damprem aan de warme kant nodig.
Heeft die isolatie een alu.cachering werkt deze ook als damprem.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu