Quooker aansluiten op hoekstopkraan

A.vd.K

  • #1
Goedenavond experts,

Ik ben van plan een Quooker Combi-reservoir (+ kraan) te plaatsen in een situatie met hoekstopkranen met 3/8 uitloop. De Quooker inlaatcombinatie heeft een 15mm knelaansluiting.

In principe kan ik met een flexibele slang (3/8 x 15 glad) van de hoekstopkraan naar de inlaatcombinatie. Ik vraag me vooral af of een dergelijke oplossing niet tot te veel drukverlies leidt, vooral omdat ik niet weet in hoeverre de Quooker inlaatcombinatie daar gevoelig voor is.

Mijn vraag is dus eigenlijk of het uberhaupt tot merkbaar drukverlies leidt als ik van een 3/8 hoekstopkraan en een flexibele slang terug naar 15mm ga. Zo ja, zou het vervangen van de hoekstopkraan voor eentje met een 1/2 uitloop het probleem verhelpen?

Alvast bedankt voor de adviezen!
 

Arjanbweg

  • #2
Ik ben geen expert maar als je het mij vraagt denk ik dat je beter kan vervangen voor 1/2 als je een beetje handig bent. Volgens mij zit er geen pomp in een quooker dus de druk van je leiding bepaald dan de druk van je kraan. Vollopen van je reservoir hoeft niet snel maar het leeglopen wel.

Druk is zo hoog als de kleinste druk in je systeem.

Ik hoop dat het je helpt.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu