WTW installatie meter omhoog verplaatsen

Tk030

  • #1
Hallo,

Ik ga binnenkort verhuizen naar een nieuwe woning, waarin zich een wtw unit bevindt (die ook de ventilatie regelt). Nou wil het gegeven dat deze zich aan de wand in het CV/berghok bevindt, op een hoogte (zo'n 50cm van de grond) waardoor ik er niets anders kwijt kan. Ik zou graag een vriezer op die plek zetten en dus lijkt de logische oplossing; de wtw unit een meter tot anderhalf omhoog verplaatsen.

Mijn vraag is; kan ik zonder problemen de unit omhoog verplaatsen? Volgens mij betekent dit enkel dat ik de twee flexibele buizen aan de unit (in een rechte lijn omhoog lopend het plafond in) iets zou moeten inkorten en het apparaat zelf op de zelfde manier iets hoger zou moeten bevestigen.

Zie ik iets over het hoofd en/of zou dit invloed hebben op het onderhoudscontract dat ik heb lopen? Ik heb navraag gedaan bij mijn onderhoudsbedrijf, maar die konden me eigenlijk vrij weinig vertellen, behalve een secretaresse die aangaf dat ze wel 'een offerte' uit zouden willen brengen. Dat ga ik natuurlijk niet doen als het een simpel klusje is.

Ik hoop dat iemand mij verder zou kunnen helpen. Ik ben vanaf 1 april in staat om een foto van de situatie te maken zoals deze nu is, om e.e.a. wellicht te verduidelijken.

groet,

Ton
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #2
Een foto is inderdaad wel handig. Een WTW heeft 4 aansluitingen. Als het er twee zijn, is het waarschijnlijk een normale ventilatiebox.

Als deze nu ook aan de wand hangt, zou het geen probleem moeten zijn deze hoger te hangen.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu