Isolatie tegen muur, hoe kan ik de muur terug mooi maken?

FreyaVDB

  • #1
Reeds voor enkele jaren hebben we isolatie tegen de muur van onze keuken geplakt, omdat deze vocht buitenhoudt en de warmte binnenhoudt. Ik vroeg mij af hoe ik de muur terug normaal kan laten lijken? Want een zilveren muur begint echt wel ambetant te worden.

Zie foto.

 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #2
Het zit een klein beetje anders.
Regen, of water komt van buiten naar binnen.

Warme lucht waar een deel vocht in zit gaat altijd van binnen naar buiten. Of te wel altijd van warm naar koud.
Jouw isolatie, eigenlijk de laag aluminiumfolie, houd het vocht binnen en de warmte gaat naar buiten.
De platen behangen?
 

FreyaVDB

  • #3
@Wgb Het is een volledige stenen muur, tegen de muur van onze buren, dus geen platen. Zou ik dus platen over de isolatie plaatsen, of...?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Is de isolatie een soort van dunne folie of is de folie op een plaat geplakt ?
 

FreyaVDB

  • #5
@Jan het is van die zilveren folie aan de buitenkant, maar aan de binnenkant tegen de muur is het van dat geel wollen gerief. Ik ben de naam kwijt.Het is niet al te dik, enkele cm's dik.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #6
Dan zou ik er een wandje voor zetten.
 

FreyaVDB

  • #7
@Jan Eerder een gipsplaat of houten plaat? Of nog iets anders?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #8
Gipsplaat of andere platen zoals multiplex kan allebei.
Underlayment kan ook maar is veel ruwer qua oppervlak.
 

FreyaVDB

  • #9
@Jan oké, en hoe zet ik de gipsplaat dan vast tegen deze isolatie? Lijm ik deze of hoe doe ik dat?
en de gipsplaat kan ik dan verven, niet?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #10
De platen zullen met latten op de muur vastgezet moeten worden omdat de ondergrond van de folie niet hard is.
Misschien is de muur gemakkelijk schoon te maken, daarna kunt u dan glasvlies aanbrengen en sauzen.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu