Advies gevraagd voor reparatie scheur

Ypuh

  • #1
Door tegen elkaar opstaande buitendeuren en kinderen die niet altijd heel erg netjes de deuren achter zich sluiten, is er naast de vaak dichtslaande binnendeur een scheur ontstaan.







De korte zijde van de hoek is te zwak geweest om dit te voorkomen. De scheur loop in principe helemaal door de muur heen, maar is alleen aan de zijde van de foto's zichtbaar, en gaapt daar ook een beetje. Als je kracht zet, kan je de scheur iets dichter drukken. Tevens lijkt de muur op de korte zijde niet meer vast te zitten tegen het plafond.
Om e.e.a. mooi te repareren zal de muur waarschijnlijk opnieuw gestuct/gespachteld moeten worden.
Vraag van mij is even: Hoe kan ik het beste de scheur dichtmaken/fixeren? Ik hoorde van iemand dat de scheur uitgekrabd moet worden, dat je er (cellenbeton) lijm in moet duwen en met lange schroeven en pluggen op de hoeken de scheur moet fixeren.

Heeft iemand ervaring of nog andere ideeën om de scheur/muur weer stevig te maken voordat ik de stucadoor de boel weer mooi laat maken? Ik hoor graag je reactie.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #2
Zit het stucwerk op bepaalde plekken los?

Kan je achter komen door op verschillende plekken met bv. het handvat van een schroevedraaier op de muur te kloppen.
 

Ypuh

  • #3
Het stucwerk lijkt niet los te zitten. Het is denk ik overal een scheur dwars door de muur.
 

Marcn88

  • #4
Dit zal een vrij jonge woning zijn waar de binnenwanden van ytong platen zijn van 60 breed. Deze is nu op de verbindingsnaad gescheurd, dit kun je allen goed repareren door het kozijn en stukje wand er compleet uit te halen en weer opnieuw op te metselen.
als je dit zal schroeven of uitkrabben en weer lijmen zal deze naad naar een paar keer met de deur te gooien zo weer uitscheuren
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu