Uitdaging: keukenafvoer achter Geberit inbouw reservoir

Efm

  • #1
Beste klussers en professionals,

Ik wil mijn keuken verplaatsen naar de ruimte naast het toilet. De ruimte achter het toilet is nog deels toegankelijk (tussen vloer en ~1 mtr hoogte). Wat je ziet op de foto's is de 110 mm afvoer in de vloer, een T-stuk voor de standleiding naar boven, bovenin het T-stuk de bocht naar mijn toilet afvoer beneden (Geberit inbouwreservoir). In de standleiding is ook nog een T-stuk geplaatst voor de afvoer van het fonteintje in het toilet.

De keuken wordt geplaatst achter de gipsplaat-muur op de foto. Er loopt nog een (vermoedelijk 32 of 40 mm) PVC pijp van een oude wastafel boven (die niet meer gebruikt wordt). De Y splitsing was voor de oude fonteintje in het oude toilet beneden. Het gips kan ik gemakkelijk weghalen tot een hoogte van 80-90cm; er komt immers toch een keukenkast voor.

Graag advies over het volgende: Ik moet een afvoer gaan maken voor de spoelbak en de vaatwasser. Normaal gesproken wordt hiervoor meen ik 50mm PVC gebruikt. Heeft iemand briljante ideeën hoe ik deze het makkelijkst op de standleiding kan aansluiten? Of zouden jullie een andere oplossing kiezen?

Alvast bedankt voor jullie reacties...




Bovenste 2 foto's correct geplaatst, volgende foto's graag zelf goed zetten, mod.
 

Marcn88

  • #2
Oude t stuk verwijderen en een nieuwe plaatsen 110-50-110
en keuken hierop aansluiten
 

Efm

  • #3
Ik snap je advies niet helemaal... 'oude T-stuk verwijderen'? Beide T-stukken zijn nog nodig. Ik kan er niet één verwijderen.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu